torsdag 30 juni 2011

Svenskt näringsliv


Jag har inte alltid varit såhär?

The lightness of women cannot bend the honour of men.

Jag har en väska som är en kokosnöt.
Lyssnar på Yngve Stoor och lägger kassetter med peppsnack i den. Mina egna små psykologsamtal med mig själv där jag förklarar livet och ger mig dåliga råd jag aldrig kommer att följa. Slänger över en kleenex ur nöten ifall det blir för jobbigt att prata och sedan säger jag -nej nu är tiden ute men jag hoppas att du ska tänka över de här sakerna en stund nu.
Ditt dumma luder.

Pingu du måste behärska dig.

Du måste behärska dig. 
Pingu?
The lightness of women cannot bend over the hour of men.

Allt man kan prata är delfinspråket. 
Bubbla runt i havet och pluddra in code. 
Wiiiiiii.
Kana på mage på sitt inre pow wow animal (Pingu) och sedan ha den/it på huvudet som en gnatig tankemössa som ger hopplösa råd, den ba:
The lightness of women cannot bend the honour of men.
Och sommaren kan kännas så grym för den som mol alena hasar runt i svettig sandal, jag vet så väl.  Gnid gnid. Man vill vara sådär kvinna och sitta snyggt på en strand i Skåne och smörja sig ömt med nån kräm (gnick gnick), fast jag kan inte sånt. Min baddräkt halkar alltid av, håret ser inte alls sådär beach 2011 ut.
Inte nåt touchy feely Åh senorita.
Man ligger där och tänker på pirayor, hajar och skrik.
Emo.

Pludder och bong.  

The lightness of women cannot bend the honour of men.

Tänker varje dag: 
Imorgon blir jag bättre, mindre sentimental. 


Hunden leker med en liten mus, bär den i munnen, bollar den i luften, sväljer den hel. Jag frågar: är du katt? Då kikar hon plirigt in i mina ögon och viftar på svansen. 
Spyr upp den.

Jo jag har ofta upplevt akademikerfolket som ett gäng som gillar att dricka vin, prata om vin, åka till France och dricka mer vin samt ha stora bokhyllor fulla av litteratur om vin de gillar att prata om. 
Men hellre det! 
Alla jag känner har pluggat massor av Humaniora och eller konst. De (vi) kan fylla vår tid. Hur gör de på Svenskt näringsliv? Hur fyller de sina tomrum menar jag. 
Folk pallar inte vara prestationsrobotar utan framtid. Folk vill så gärna leva utan den Lutherska piskan och så. Man vill sitta och pluddra ibland bara, med ett glas vin och en bok om smärtofylld kärlek av någon lika misslyckad som en själv.
Och jag vet att diskussionen inte går ut på det, jag tappade tråden för flera år sedan, hoppade av gymnasiet och har ingen riktig bildning. 
MEN hellre det! Än att vara som er.
Man vill inte spela golf, tennis och shoppa för att få tiden att gå.
Och det finns så många olyckliga tomma människor som försöker fylla det där hölet med allt utom vett, ta Rhys Meyers t ex bara för att ta ett ex. Låt Tudorsluderkungen leva va, och skådisen under kungen, och det lilla barnet under det. Alla lager av en människa måste ha det bra som löken.
Varje dag är en ny chans att bli en mindre dålig människa - Svenskt Näringsliv. Vi spelar för små hästar som bjuder oss på toy.

Det där med vampyrer och toaletter, hur fan gör dem? 
Bill ba: Magic? 
Och hur får man tag på vampyrblod?

Nu tycker jag faktiskt att du ska lugna ned dig!
/ Svenskt näringsliv

Inga kommentarer:

Hat

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.