måndag 27 juni 2011

Blekansikte

Drömde att någon klippte i mina knäveck med en häcksax. Glad midsommar.

Diddeli daddeli tunggung, fylla och hor.
Försöker dräpa Vaati, det är skitsvårt och alla mina red potions är slut. 
(en dag ungefär)
Dräpte just Vaati och gubben i mössan flög iväg (Zelda minish cap). Nu tar det hundra år tills portalen öppnas igen, det är som när du hör av dig och vill lägga på med en gång och jag känner mig dubbeldum.

26 juni.
Hybris.
Vaselin Boronazi?
Puny sword.
Vem är du i Twin Peaks? 
Jag är Waldo.
Vem är du i Sherlock? 
Jag är Sherlock.
Vem är du?

Och jag sprang till älven. Den kokade.
Jag sprang till havet, det kokade också (diddeli daddeli tunggung) Lord. Vader. Sprang till kastrullen, den kokade. Lord Lord. Den kokade. Snälla hug me Lord. Sprang till skogen, den kokade. Sprang till ditten och datten, den kokade också.
Allt på denna dagen.
27 juni.
Ren o Stimpy. 
Jag är Ren. 
Du är Skvimpy.
Låg på ödslig strand och lyssnade på Underbara Claras sommarprat idag, och ett moln i form av en grillad kyckling puttrade förbi. Jag är nog hennes motsats fast ganska lik, uppskattar de små sakerna i livet som kaffe och sådär. Kanske inte verkar så men det här är ingen dagbok på det sättet, jag bakar kakor va, och dricker kaffe och tycker om det som fan.
En ren ställde sig framför bilen när jag skulle köra hem, den hade grenar och blad i käften som var nam nam och inget intresse av att flytta på sig. Så vi stod där en stund och surblängde, jag kunde ta på den om jag ville, fast det ville jag inte, den var knottrig. Som kondylom.
Exotiskt tänker du.

Samtidigt så är det inte roligt med självporträtt just nu, eller jag menar helst vill man väl bara visa upp den sida man trivs med, just nu trivs jag inte med någon sida i den här kvadraten. Men jag visar den dåliga fula sidan.
Handlar inte om självförtroende, det handlar om Satan.
Och då menar jag inte bilden-bilden, utan den där människan som folk tittar länge och granskande på med avsmak.
De speglar sig.

Jag ska bara.
Pingu.
Oh lala jämmerdal.
Kan bara tänka på:
Puny sword?
Molnet ovanför just nu ser ut som en grillad kyckling. Igen.
Oh la la jag kommer aldrig posera framför kameran med rosiga kinder och en bebis i famnen. Kommer aldrig springa där hand i hand, plantera rosor eller vara duktig på pappersarbete eller PR.
Men man måste lära sig att det intet gör. 
Världen snurrar på ändå. 
Men...
Hur får man folk att hoppa genom brinnande ringar?
Forest guppy.
Salta snigel hej o hå. (jag är snigel)


 Upp upp.
Och iväg.
/Svinet

Inga kommentarer:

Hat

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.