söndag 2 februari 2014

SherlockWatsonNaked


Alla mina anteckningar på telefonen har blivit raderade…
Fast det är inte så intressant…

Jag tänker på: Valium kontra Speed och försöker jobba utifrån det. Och att jag tillbringat för många timmar av mitt liv undrandes ifall folk tycker att jag är bra. Nu orkar jag inte bry mig längre. 
It feels som frihet, som häst på äng eller Grizzly man när han springer med räven, ty man kan inte tycka illa om Tim Treadwell, inte bara.

Just nu sitter min kompis Lars instängd i en slags isbur i Umeå, i 48 timmar ska han sitta där. Projektet handlar om att ta tempen på samhällets godhet, typ om man låter honom sitta där ensam och frysa eller om man går dit och ropar hej. Hade jag varit i Umeå hade jag gått dit med datorn igårkväll och spelat Melodifestivalen för Lars, ty vi brukar sitta och sms kommentera för varandra. Fast den var skit igår så det hade inte varit roligt ändå…
Och det gör inte mig till en god människa, alltså.
Fint projekt.
Som fått mig att tänka lite vidare på det där, för de flesta sitter kanske inte ute i snön och fryser och de som gör det har ett alldeles extra speciellt lidande som man inte helt kan fatta.
Jag tänker lite på dem som sitter i sina lägenheter och fryser också, de som kväll efter kväll sitter ensamma framför teven utan att någon ens vet att de finns. De som dör så och sedan ligger där i flera månader utan att någon ens vet att de dog.
Jag tror jag är rädd för att hamna där, jag tror att min ensamhet är lite som AIDS som jag smittar på folk i min närhet och som gör att de tillslut lämnar mig helt själv och så ligger jag där.
Försökte göra Lars pryl igår i min lägenhet med mitt lilla Grizzlyman tält av ett lakan men tröttnade, det var ingen som kom och sa hej, inte ens ett sms.
Och det händer ingenting på den här filmen, ingenting. Lite som Melodifestivalen igår. Lite som en begravning för någon man skiter i.

Tillbringar resten av kvällen med att kolla Sherlock fanfiction. Så man får se lite naket och kärlek.
Folk tecknar vackra bilder av Sherlock och Watson mfl

naked.
Och reaktionen i Watsons fejs när Sherlock var tillbaka, my heart bara stopped.
Så jag låtsas att jag bor med dem och leker att jag är typ Barbie Anna Nicole Candy Darling och andra fallna kvinnor.
Alltså inte i motsats till Sherlock, jag behöver inte det manliga ögat men jag behöver deras löv, alltså Watson och Sherlocks.

För det är mörka tider. Trier gör heteroporr med vita rumpor som guppar medan Stellan Skarsgård skriker, i fyra timmar. Som min kille sa: som Sagan om Ringen fast heavy. Haha! Trier gör porrversionen av Hobbit.
Fast jag borde väl se den innan jag yttrar mig...

Över och ut/
Svinet