onsdag 12 februari 2014

Delirium

Åh! Det ska bli så himla kul att vara med i Melodifestivalen på lördag.

Idag är det också spännande för  vi börjar repa på scenen för första gången.
Vi kör curling.
Nej asså vi har värsta numret Kenneth Anger och jag. Det är gräs och berg som i Sound of Music, vi har kortbyxor.
Unconditional löv.
Iiiiiiii.
Jag ska hänga på ett kors. Upponer. Sedan ska jag på ett genialt vis hinna dissa Putin, Blondinbella, Bildt, SD och djurplågare och rädda världen samtidigt som jag skrevdansar i slomo.
Och steppar.
Eftersom politisk konst endast uppmärksammas om den tar form av sjuttiotal nuförtin.
Och kungen ringde och sa att han gillade vår låt.
Kungen och Silvia.
Kingen och Silvia, Batman och Elvis ringde. 
Elvis Pelvis och Britney.
Ringde.
Vi ska ropa hej.
Jag ska ha laser och smink, snyggt smink. Sådär som det ser ut när Vicky Emma Veronica Christina vad hon nu heter sminkar. Inte som när jag sminkar då det bara ser rött, svullet och infekterat ut.
Lördag!

Skrik efter mig: vilkorslös kärlek.
Vad vill vi ha? Vilkorslöss...

När vill vi ha det?
Va?
Va?

Tänk om jag fick va med i Melodifestivalen, en endaste gång. Fast jag skulle vara för nervös, det hade inte funkat.
Med maten.
Och jag kan ju inte sjunga heller.

Och för tio år sedan kom den där Kanyeskivan med låten där han tjötade med ihopsydd mun, jag har fina minnen till den skivan men jag inser att det är helt ointressant att skriva om dem för er. Men pepp på den här (kanske kan jag göra ett mellobidrag där jag syr ihop käften och sjunger?):

Njut lite av livet nu.
/
Plågad säl

2 kommentarer:

  1. Mäh, vilken jävla teaser alltså. Hade ju faktiskt på allvar tänkt uthärda Dr Alban & Oscar Zia bara för att se dig rädda världen och skrevdansa i slomo :( *Lezzen i ögat*

    /Svår

    SvaraRadera
  2. Thänkz!

    Ja det närmar sig om inte annat, med tanke på kvallen på kvällens bidrag (och jag är ändå ett fan) så kan jag nog snart få vara med även om jag inte kan skriva musik, sjunga eller dansa.

    Skrevdans är grejen!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.