torsdag 16 januari 2014

ARG MARCH 2001

Skrivet ur ett björnperspektiv, den Ryska björnen. Tänk Björn som pratar. I marschtakt.

Jag skulle få så mycket skit för det här i Ryssland.
Eller varsom egentligen.


On repeat. Ställ dig på bordet och rotera brösten.
HÖGER.
VÄNSTER.
REPETERA.
Hej och hå.

Sedan spelar vi golf.
Och köper hummer på NK och bölar samtidigt.

Finite incantatem.

Sverige 2014:
Vi skola titta på fattiga och peka.
Ett ja är alltid ett nej.

I bakgrunden djur:
IM BOUT TO RUN UP IN THIS BITCH LIKE IM FREAKIN JOAN COLLINS.
Jag är påväg att springa upp i den här tiken som jag är jävla Joan Collins.
Amy Gnällhus.
Making a scene.
Men snälla gör det. 
Gör en scen.
Snälla du, stånga mig! 
Sparka mig! Gör nånting.
Hoppa på mig!
Lev!

Jag har drömt om det här som barn. 
Det kommer aldrig slå in.
Obligatorish sminkad glittertår.

Och jag vet inte mycket om kärlek men om människan inte prenumererar på en enda av dina spotifylistor så är hen inget att satsa på.


Teater.
I paintbollad minkpäls:
Sluta med alla sporter som har med djur att göra. 
Nu!
Cirkus.
Trav.
Sex och grejer.
Sluta.

Hej bara.
Kolla teve i stället.
Det låter ungefär såhär:
Och you can tell everybody this is your song.
(kör: this is your song)
Repetera.
Och you can tell everybody this is your song.
(kör: this is your song)
Och you can tell everybody this is your song.
(kör: this is your song)
Och you can tell everybody this is your song.
(kör: this is your song)
Och you can tell everybody this is your song.
(kör: this is your song)
Sedan en film av Glada Hudik som var skit.
Sedan somnar du in och drömmer om Nigeria, Ryssland, Camerun och Ugandas Antigaylagar.
Vaknar med ett skrik.

Hemma på Privet Drive:

Slutligen lite kultur:
För er som tyckte att Egenmäktigt Förfarande kändes som light reading ger vi dig:
SVINET.
Egenmäktish förfarande (fortfarande) II.
(undertitel)
Ska bränna ned hela jävla staden som jag var Left-Eye.

Jag vaknar ibland skrikande ur mardrömmarna som varit min vardag på den fronten. 
Någon gång ska jag sätta er vid brasan och berätta...

Plats för eftertanke.

Men jag ska inte göra konst på privatpersoners bekostnad, det är lågt.

Jag ska börja göra tvåan på allt.
Torrt skratt.

Men jag ska sluta försöka skriva på Stockholmskaféer! Folk ser för bra ut, personalen är för sur. Man borde sätta sig och skriva på Laserdome ist.
Ska jag fan göra. Eller donken! Konsum.

I en värld där Tiger håller på att dö ut.

Hej då Tiger.
Hej då Björn.
Hej igen köpa en massa onödigt skit.

Go lazy tits go!
/Schwinet