onsdag 13 april 2011

Bipopulär

Barf.

Sol som sjutton idag, typ vår – och jag försökte jobba därute i solen. 
Men en kär eller döende fågeljävel som hade hakat upp sig gjorde det omöjlish. Miau. Jag lovar och svär den lille kråkan lät exakt som en pipleksak till hund på repeat! Föreställ er ett oavbrutet squeak squeak squeak timme efter timme. Så jag letade fram Nancys (min hund) gamla pipekorre och försökte desperat som en desperado kommunicera tillbaka:
Pip snälla pip håll pip käften pip det pip finns pip folk pip som pip försöker pip jobba pip här pip.
Men fågeln ignorerade mig och kanske med all rätt, den ba:
DET ÄR VÅR JAG ÄR KÄR JAG SKA HA BARN NU! INTE SEN UTAN NU! OCH TJO PIP  HÅLL KÄFTEN!

Tönt.
Våren och alla förälskade individer måste be gone snart, annars tänker jag börja traska runt med en vuvuzela och pipa alla i örat och det är inte ett skämt ens.


Nordman liksom!


Hittade några fina gamla bilder också:
 Här är transan som puppy, shit va söt! Hon ler fan på bilden asså.
 Farmors äldreboende, hon trivs inte där.
 Kyrkogården i Mordjärv.

Vad blir allt det här da? Vente helt.
Pip och hej/
Svinet

Inga kommentarer:

Hat

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.