måndag 5 november 2007

Cirkus skott

Får jag be om största allra möjliga tystnad.

Det är någonting med ljudet, det susar i säven, viner bland hustaken även fast det inte blåser. Jag står helt stilla, mitt huvud är fullt av önsketankar, mardrömmar och Zelda. Om bara jag kunde saker, grejer. Word.
Vi reser upp för kullen på små skateboards och det finns ingen nerförsbacke, Ryggen värker och det är monotont och ensamt häruppe.
Folk bara köper grejer hela tiden, folk bara är så jävla dumma, jag är Yoda.
Jag kom just på något jag skulle utgå hela mitt projekt ifrån och så glömde jag det med en gång. Det här är trötthet, slapphet och monotoni. Jag kan skärpa mig, man kan ju anteckna. Det är någonting med ljud när man är alldeles ensam, det är någonting med andra människor också. Föreställningen är inställd, jag är för nervös.

Det är så mycket som är helt ointressant, ja jag kom just på det. Allt produceras på nytt i min skalle. Någon sköt mig i huvudet i en dröm och sedan dess har jag minnesförluster, en annan blev förälskad och då insåg jag att jag faktiskt inte bryr mig om andra människor.
Jo, döden! Döden var det ja. En lång och plågsam död och att jag ska se ut som Greta Garbo, den hemliga divan som var lesbisk och gay och queer.
Det blir aldrig barn och man för mig, jag lever som en isolerad Hollywoodstjärna, vi kan leka det. Jag är för ful för att ha pojkvän.
Fazerorginalet. Fuska dig genom livet tills du iallafall har pengar så att du kan köpa onödiga grejer. Tänk bra tankar och tro att du gör världen en god tjänst. Du borde egentligen inte finnas, tänk på det. Någon behöver det här livet mer än dig, någon annan vill mer än du fast du vill ju du med, du vill ju av bara helvete. Det är strejk i Hollywood.

Inga kommentarer:

Hat

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.