torsdag 17 november 2011

Das Boot


Bara några dagar kvar nu.
(squeak)
Älgar på.
Mooses on.
I am Cletus the slack-jawed yokel.  
Voj voj.
Gång på gång.
Bekväm grej.
Hackordning.
Slash and grind.
Och alla vi andra i kör ba:
-GEEEEEEEEEEEK!
Andetag.
Pip.
Rahh Gahh som en grottdrake!
Över och förbi nu snart?
Snart va?
Över och förbi med den där högtravande tonårsretoriken från hell.
Ba punkt.

Det är för många ord, stryk hälften.
Eldorado. 
Legendernas magi ii ii.
ii.
Med betoning på iiii.

Jag älskar när de gör den där grejen i sci-fi filmer när rymdskeppet kommer och täcker hela himlen och allt blir svart,
(täcker en lampa med en bit kartong)
Och alla skriker i panik för de vet ju inte vad som ska hända.
Nu äter jag i stort sett bara gurka.
Sitter o gruvar mig inför helgen, gruv skruv. 
Rädslan är alltets moder. 
Min föreställning borde heta Das Boot. 
Das Booot.
En klaustro båtfärd. Den är ca en timme. Har ångest för att den kanske är för lång, för att folk kanske blir uttråkade, för att ingen kanske kommer, att jag ska tappa text, snubbla, svimma, för att jag springer runt och skriker i cirkus en timme, att min kostym ser ful ut, att jag bara är ute och cyklar. Osv.
Som vanligt med andra ord.


Gnöl/
Svinet

Inga kommentarer:

Hat

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.