måndag 25 juli 2011

Greece


The lost empire.
The lost vampire?
Den utan karta och kompass.
Och folk dricker sig modig och sätter sig närmre (vampires).
Tysta pensionärer sitter och lyssnar på jazz och buskis.
En näve med chips och ett meningslöst samtal om konst och politik. Hah.
Så äro livet.
Justin Bibel.
Justin Beaver.
Jag heter Zlatko.
Det här är min bild av kärlek.

I swear.
By the moon and the stars and the?
Blob be there.
(tar sig för hjärtat)
Greece.

Om att utföra en ondskefull plan.
Gör inte det.
(på franska)
Han ska bli lika bortglömd som Anvil fast utan lyckligt slut. Inget skivkontrakt, ingen teve, ingen satans biografi. Han ska vara den som inte ens passerade första provet på Scenskolan. Den som de automatiska dörrarna inte noterar. Den som hundar råkar pissa på i tron att han är en del av streetan.
Snälla tidningar, radio och teve, fokusera på alla andra istället, prata med dem. Gör porträtt av dem. Ingen jävla Assange/Jesus/Hitler pryl nu, please.
Den ingen ringer…
Ring hans mamma istället. 

Ett skepp kommer lastat med heavy shit.
Min bil.
Körde på en ren idag. Det gör ont överallt, vet inte vad jag ska göra av mig och mitt samvete. Det rinner vatten ur ögonen, sådär som det gör på människor när man är ledsen.
Djuren gråter inte på det sättet, men min hund svettas på magen.
FAAAAN!
Han som rullade den där stenen… Sisyfloskelos?
Och svärdet i stenen.
Fast någon hällde cement i hålet så det är kört.

Den grekiska kören står i bakgrunden, ett hundratal som skriker och pekar som i The Bodysnatchers (inte Bodyguard).
Skriker tyst som Kevin Costner.
Och gospel.
Intense heat.
Ful himmel.
Trasiga vimplar som vimplar runt. Ett moln som täcker himlen sådär som rymdskepp gör på film, med en ond aning om Domedag.
Som Greece.
Som på ön.

Man drake.
Utanför ligger döden men inuti är det frälsning och fred? Eller vice versa.
Halleluj.
/ Svinet

Inga kommentarer:

Hat

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.