måndag 8 december 2008

Scary monster

En helt vanlig dag på kontoret.


Jag målar akvarell…
Antingen har man pattar eller vänner eller så är man konstnär. Mumlar runt i lägenheten och mordhotar mig själv med various filmrepliker:
Åhå!
Låt oss limma ett litet leende på det där fejset. Öhh du vill ehm du veta hur jag fick de där ärren? Jo asså det var så att jag ramla på en sax Nej Nej Jag trilllade på sju rakblad Nej Nej det var rakblad på rulltrappshandtaget Nej Nej det var rakblad i bananen hah Nej Njet det var rakblad i kaffet, NejNje jag hade en taskig pojkvän som hade rakbladsansikte. Pröva att hångla ner någon med skägg…Scarface liksom. Utan braller i Tyrol.

Nej jag är trött på det hattiga livet. Ge mig hat.
Låt mig idag hata människor som lovar. För mycket kärlek will kill you in the end asså. Jag vill gärna ha en tillvaro där folk aldrig gör något. Man gör bara det man själv vill, eller? Ge mig en död robot, tack. Som jag kan hoppa på och pipa i magen. Som säger ja till livet. Den ba: houfff j a

Dagens SOL tankar:
Affirmationer.
Uv-ljus som passerar som bilar och tåg.
Mina inälvor smälter – känn på den. Jag blev slagen när jag var liten stories i oändliga versioner.
Evolutionen. Vi knullar i pälsbyxor. Vi knullar i rokoko. Vi knullar romantiken ur renässansen.

Klassisk nosferatubild med tugga sparris eller ost på halsen.
Blue velvet syltburk i huvudet, klia förstrött i hjärnan.

Vi pratar ett påhittat språk.

I badkar med gele.

Grottbjörn möter kuk lux klan.

En mängd moraliskt oförsvarbara principer som att sälja sin polare, som att dö hela tiden, som att knulla allt som rör sig – av princip.

Jag är ganska kinky egentligen.

och morbid mimare.

Inga kommentarer:

Hat

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.