tisdag 30 september 2008

Forsbyn

Jag har snor i håret.
Fan vad ni kramas på facebook. Påminner om… 70-talet.

Häruppe är alla tysta.
Det är något med här som gör att jag slutar tvätta mig, jag noterar efter ett par sekunders granskande i spegeln att jag ser helt jävlig ut och drar på mig stövlarna och traskar ut. Det är något med norrland som är helt isolerat, tror inte jag har hört ifrån någon jag känner på… dagar. Alla är en vecka från att inte finnas.
Tydligen ska man frysa mer om man är själv.
Hallå jag fryser för att det är KALLT.

Tänkte att jag skulle inge hopp.
Dra ut i skogen och GÅ dit pepparn växer. Bara i det läget kan man tänka saker som: Ja hallojs det här ordnar sig.
Det funkar inte att stirra tomt framför sig och hoppas på det bästa.
Fast det visste ni ju redan.

Snart är det jul förresten.
Jag älskar när Kina vinner.

Kära Gud.
Jag lovar att jag ska skriva ännu mer osammanhängande och ta fler bilder på mig själv i fördelaktiga poser. Den döende divan på divan osv. Bara genom att göra sådant man har lust med kan man vara gla. Har irrat bort mig i vad jag trodde jag skulle ett tag nu, slutade läsa, skriva, fota, tänka och bara åkte med. Tiden blev andras.
No more mr. nice guide!
Upp till den sista kampen. Ät den sista katten! Den som har flest hjärtan när den dör vinner. Den som har räddat sig själv...
Trenden nu är icke: feelings kontra kyla. Trenden är att dissa alla som försöker trösta. Argumentet är: det finns ingen tröst att få. Mjo Nej det har du rätt i, alla ligger och fryser om tårna på källen och vill att någon ska skrika att allt blir bra, bättre, bäst (en hemlis: även de som bloggar om sina klanderlösa liv) Om alla söker tröst i att jämföra sig med de som aldrig skulle erkänna att grejer suger lite då och då...? Att dagar kan vara sådär: Hej jag vill bara trä på mig gummihandskarna och kan du please böja dig framåt? Det är fino fisteria.
Meningen med livet är att inte tänka på mening, det slutar bara med självmord eller ännu värre: Robot bobot.
Nej gå till Göteborg! Asså med fötterna. Go west. Undvik människor som rackar varenda grej du gör. Undvik människor som lyckas med allt de tar sig till och gör allt till en ständig konkurrans, det är inte hälsosamt. Du får finnas även om du inte är till någon världens nytta.
Det är lätt.

Man kan pyssla.
Det är roligt:
Säg goth gothi goth goth hägt för dig själv.
Man kan göra musik.
(melodi: baby can I hold you tonight)
Baby can I kill you tonight?
Baby if I I kill you the right way, with the right tools
Would you die?

Tack för den här tiden.

Ett gott råd:
Ta allt och bara spring!

Inga kommentarer:

Hat

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.