tisdag 23 december 2014

Överlev Julen

-->Kättare!


Försökte skriva ned en dröm som jag tänkte göra som föreställning:
På led utanför
Roy coohn kpnsynär
Roy coochn!
Roy
Coohn
Jör på oss!
Ha ha
Haha
Hej då rou
Och så en terapigrupp för kvinnor som råkar skjuta sina snubbar.
Och en golfbil.

Vet inte om det blir något av, det är ju ändå ingen som ser mina föreställningar.
(torrt skratt)
Bam!
2014? 
Känns som ett riktigt skitår rent sådär yrkesmässigt. Jag jobbade ihjäl mig med en föreställning som nästan ingen såg:
Grät innan varje eftersom det var typ i snitt tre bokade every time. 
Och jag var så ensam. Alltså! 
Nu överdriver jag som vanligt... Men i en värld där folk får sextusen följare på instagram för att de är duktiga på att fota sina pattar i arty svartvitt (eller katter i roliga poser) är det hårt liksom. För oss others (och no hate nu utan jag önskar ba att jag också gjorde sånt som folk gillar).
Men en kul grej är att några gillade den: SKRYTIG LÄNK:
Kul för att man behöver peppen.

Jag tror kanske det blir mer av film under 2015 för min del. Folk gillar ju film... Och jag önskar att det ska bli bättre. I wish. Jag önskar så hårt att det hurts (ge mig ett break liksom).

Men nu är det jul! (ö v e r l e v !)
Bästa julklappen - Hjälp barnen (ba gört).
(Eat kids) 
Powerballads typ REO Speedwagon och sånt.
Känn dig inte ensam!
Gå på bio. Hobbit 3 liksom... men gu vad bra.
Know att andra känner sig ensamma också. På julen säskilt. Och nyår. Och lite sådär ävryday. De ligger ihoprullade och äter kola som sabbar gaddarna och undrar över sina liv, familjer, sitt år och pengar och skit. Precis som du. It goes something typ: När kommer kärlek? När får jag ett break? När kommer jag kunna bli en såndär kulturarbetare med sextusen följare som vill kolla på mina pattar på Instagram? 
När ska jag orka fota mina pattar? Bryr jag mig om det här...
Och då är det viktigt att omge sig med humor och virklishhet, liksom inte va sjäv för mycket utan se till att ha sällis då och då och skratta åt allt möglish.
Vidare:
Spela Naked Number One med Di Leva on repeat och zooma då särskilt in textraden:
JUST WISH AND ALL YOUR DREAMS WILL COME TO LIFE.
JUST WISH AND ALL YOUR DREAMS WILL COME TO LIFE.

JUST WISH AND ALL YOUR DREAMS WILL COME TO LIFE.
Yeah.
Följt av: LALALA LA LALALALALA LA LALALALLALALALALLALA LALALALA.

Lyssna på Blümchen och känn en ödslig men pepp känsla.
Ta en promenad. 
Stäng av mobilen. 
Wallow? i din ensamhet och bara känn på den. Ska det vara såhär, life? Kan jag fixa på något sätt? Kan jag göra en video om dagen nästa år trots att jag knappt kan stå på benen? En till föreställning, ändå. Trots allt klag ovan? Eftersom det är det jag gillar mest.
Nästa år ja... Jag vill inte göra mig besviken nästa år. Kan jag lova mig det? Om det är bara det. Only that.
Vidare...
TLC med Unpretty videon, scenen där hon lubbar ut från pattkliniken. 
Oh man!
Och textraden:
"I can make you feel unpretty too!"
"Jag kan få dig att känna dig skitful också!"
Eller när Britney gråter i intervjuer, ful undebar gråt. 
Eller Anna-Nicole Smiths trippiga intervjuer. Tror kanske jag ska ägna hela mitt nästa år åt Anna-Nicole.
Och America. Fuck yeah.
Pumpa mig med underhållnig som gör att jag tappar verklighetsbegreppet. Om relationer osv.
Vad är real?
Ska jag säga mig varje morgon. Och typ hoppa mig fram sådär parkourigt över hustaken. Medan jag tar mig på pattarna, föder barn och fixar pengar. Och inte tråkar ut mina nära med all my krämps. 

Har gjort rätt få bilder det här året. Get this. Jag har inte råd med skrivarbläck så därför inga nya Kollage.
Nu kan man ju iofs göra bilder på andra kreativa sätt men det provocerar mig så att inte kunna göra det jag vill.
 
Gah!

Överlev hjul.
Slutligen inför next year: 
En stor och fresh JAG BRYR MIG INTE!
Inte om han eller hon eller dem. Fuck them. Särskilt dom. Ska inte ägna en tanke åt sådant. Ska bara tänka på sådana som är bra och som inte ger en tankar av grubbel, avund, ledsamhet eller värdelöshet. Ska inte googla dem. Ska inte googla mycket alls? Ska koka kola och dekorera pepparkakor nu i stället.

Coldplay på radion ba:
Känns inte som jul alls.
Jag tycker det känns precis som jul nu. Och sedan nyår. Man släpar sig fram till det. Längtar efter nytt. En ny chans att inte göra sig och andra besviken. Att få ny energi, ett break, jobb, pengar, inte sämre psykisk hälsa än vad man klarar av. Fresh positive tankar. Skön andedräkt, vackra bilder, yadahopp och hej. 

Man lovar sig saker. Du lovar dig grejer. Vi ska höras oftare och ses mer och så. Precis. 
Och så denna! 
/
Satan Klaus

Inga kommentarer:

Hat

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.