söndag 21 december 2014

Hest mot folkgrupp

Först: jo det har varit mer osammanhängande än vanligt på sistone, mer typ kass. Det finns en anledning. Jag har en grej med kroppen som gör att jag knappt kan hålla mig vaken, ännu mindre fungera och typ göra grejer. Så att skriva ordentligt och slutföra ett resonemang eller så har liksom... Och det är skönt att här få slippa, att här få vara dålig och mindre bra ibland. Jag är sjukt fattig just nu pga. detta, det är säkert nån karmapryl eftersom jag inte är snäll heller. Men jag är inte dålig på mitt yrke, endast fattig och trött. Sådant är också viktigt att påminna sig om i tuffa tider. Och tiderna känns ugly, det gäller att hitta sina sammanhang och att skriva sig bra i hjärtat. Eller så. 
Okej här kommer den senaste tidens skriv. 
 
En Juldikt ( a christmas poem?)
Hör upp! (hear ye merry bells)
Det är dags att tänka på kuliga saker... Som fågeln på styltben i tecknade Robin Hood (att du är den) eller Inigo Montoya i Princess bride (att du är han) eller Han den onde med sex fingrar eller Leprechaun, Moriarty (att du ligger ovanpå hen) or drömma sig away med Tingeling, Mårran eller Tom Cruise i Legend (att du är en jävla unicorn på riktigt för en gångs skull och rock star och alla älskar dig), typ. Tänka att man åker på äventyr med pirater (ringwraiths) eller typ Legolas (och kan flyga). Alltså hoppa iväg med Dorothy och sånt. Michael. Freddie M... Drömma sig bort i sin fantasi, är du med mig? 
Eller:
Tänk att försvinna helt ba. 

Som Batman. Pfoosh. Ner i avloppet ba sploosh... Eller?


13 dec:
Satan bjuder på god underhållning. Tv.
Satan:
Jag gillar mitt socker med kaffe och mjölk.
Jag gillar mina pattar med ost och skinka.
(I like to bore you)
Jag gillar mina våfflor med barn.
Barn.
Äta barn. Kittlar dödsskönt i kistan.

14 dec:
Kan du inte skicka en bild på dig själv i sådana där sexy strumpor? (sexy socks sexy legs)
Nej.
Men kan du inte stå sådär and posera sådär med pattarna rakt in i mitt fejs?
Nej...
Det här är vahetere ett heligt sacred sådant där kvinnopalats fyllt med mysko hemligheter som ingen fattar. 
Myrra?
Det här är typ: jag vill äta barn hela tiden. 
Jag vill vara bitter, vittna om häxor - liksom peka på folk och se dem brinna Ish. Kolla på Beatrix Potters sagobalett med de där gulliga djuren som virvlar runt. Min kropp har inte sexy socks nu. Den är porös. Den mår inte multo bene. Den vill bara sova. Och drömma. Om oink ur ett manligt öga.


16 dec.
Ibland får man bara en sådan lust att skrika:
DIN JÄVLA SVIKARFITTA! DIN LÖGNAKTIGA DUBBLA JÄVLA MACKA. ERA SVIKARE. LÄJMERS!
I caps lock.
Och sedan gå vidare.

Viktigt att tänka på: slappna av i crotchen.
Repetera.

Ibland får man ba en sådan lust att baka.
Att hoppa hopprep.
Att äta barn.
 
Musikhjälpen:
En självmedveten blick in i kameran.
Kändisar.
Pengar.
Lager på lager av skit. 
All the sexual tension.



(ligger i koma o kollar) Musikhjälpen:
Jag tänker på relationer och tar mig på pattarna.
Tänker på döden och måste springa på toa.
Tänker på julen.
Vi är alla slaves typ.
Slaves under Ernst K. Slaves under bad tankar. Slaves under zzzz. Jag tänker dåliga tankar Gud. Gud jag tänker dåligt. Det finns karmastraff för dem som ej positivt tänker. Gud jag tänker negativa tankar, och positiva – typ samtidigt om vartannat. Vissa säger att det är fult att tänka negativt... De brukar slå sönder saker, kvinnor...? Man vågar inte skriva vadsom i sin blobb heller, man skriver Björn South      t ex för att slippa gubbslemmet. Man kan skriva att man tycker south of Björn är en jävel då. Allt handlar om att censurera sig, det är det nya.

Och att ge dåliga råd (new shit).
Och att leka kvinna.
Posera. En favvisgrej.
Ich bin ein liten docka typ. 
Grejer (stuff).
Jag är dollsäng.
Jag är dockkkänning.
Krumbukta sig för att se bra ut. På kort. Så att folk får uppfattningen att en är spännande.
Hälsar/
Dogflickan.
Dog flickan?
Asså hundflickan. Slickar sig själv i skrevet. Mensar rakt ut på gatan. Skendräktig. Juckar på nallar. Biter killar i benet.

15 dec. 
Äter en sex kilo bapelsiner.
Äter en hel degenererad generation av tysta bönder som kollar på skit-tv och inte bryr sig. 
I Stockholm.

Du tänker:
Kvinnor är inte roliga.
Kvinnor ÄR INTE ROLIGT.
Kvinnor härmas. De vill va som du.
Du ba:
Tingeling är trött nu.
Tingeling orkar inte längre. My little pony vill DIE NOW. Draculaura pallar inte mer. Britney rakar huvudet i frenesi en gång till nu.
Måste andas i en påse nu. Springa tio varv runt en pinne nu. 

Schtåru?

21 dec.
Rumpupupum pum.
Man down. 
Jag. Kommer. Inte. Upp. Ur. Sängen.
Jag kan inte skriva en sammanhängande text. Jag kan inte ta hand om saker. Barn? Äta?
Jag är döden.
Bröderna Grym.
Bröderna Gyn.

När hade du kul sist?
Bra grej att fråga sig.
Schezuan(?) duck from Wong boyz.
Det kommer gå jättebra.
Do you wanna build a snowman?
Hej vill du bygga en snöman?
(tears)
Sveriges Televisions nya Birrosatsning:
Killar spelar gitarr och åker på äventyr. Flickorna står drömmande bredvid.
(much tears)
Svt genrellt:
Lotta Lundgren försöker prata. Erik Haag larvar sig.

Men så länge man slipper verklugjeten är allt bra. Därför är julen topp stämning. Julen ist dreamy. Julen är fina lampor fina saker struvor osv. jag wish jag kunde köpa.
Maybe next year.

Slutligen:
Se inte de döda i ögonen (gå inte ut på stan i Stockholm i December).
Därför är dockor läskiga.
Se inte den som hoppar framför tuben i ögonen (avoid kulturarbetare med despo blick).
Se inte den som hoppas i ögonen.
Typ undvik ögonkontakt.
Undvik ögonlock.
Bam.

Förlåt
/Hans Gruber

Inga kommentarer:

Hat

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.