onsdag 19 januari 2011

I lågornas sken

Mjaha...

Fattar inte helt hur detta gick till men alla mina timmar med Carola och Tommy Körberg (fast kanske mest Sakis och Ruslana) har nu på något vis gjort mig till Norrbottenskurirens tillfälliga Schlagerbloggare.
Shit Frasse!
Och 

Såhär:
Jag försöker som fan vara distanserad och kall vad gäller schlagern men lik förbannat går pulsen igång vartenda år. Det är som med Bruce Banner när han bli arg. 
Det är som en ofrivillig evig förälskelse. Jag sitter och skakar till Evighet, Stad i ljus och whatnot. Blir svinsårad när folk hånar eländet, kör Darin på repeat i smyg osv.
Det är oundvikligt.
Tänker varje gång att nu borde det väl gå över... but niet. 

Det är den perfekta underhållningen. Handlar inte om bra eller dåligt, det är över och förbi det. Inte musik, inte dans, ej teater - det är en egen värld. Det är häxbränningar, balett, kastrat, hån, godis, repakrobatik, Lolita, heartbreak och drömmar som tänds och släcks  i en och samma föreställning.
Den perfekta underhållningen.

Men topp topp stämning!
Livet är en schlager ju.
När man som mest behöver att någon helt otippat ringer den mest otippade och ber henne att göra något otippat...
Sådant gör mig lite lycklig.
Wish me luck, jag skickar länk när eländet drar igång.

Avslutar detta med min ESC favvis från 2008:
 
Topp stämning/
Svinet

2 kommentarer:

  1. :)

    På pappret borde jag hata Melodifestivalen såsom jag hatar TV4, kamratföreningar & tacobufféer. Men det gör jag inte...det hinner knappt avslutas förrän jag längtar till nästa år.

    SvaraRadera
  2. Jag vet. Först jul, sen melodifestivalen, sen sommar.
    Mitt tips i år får bli Eric Saddo.
    Saddo Erik, sedan Danny hoppas jag. Hoppeti hej.

    KRAM

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.