lördag 28 februari 2009

SVJ

Först så lyssnade jag på Markus Krunegård och tänkte på Anne Boleyn och Wolsey, jo deras slutscener i Tudors. Det är jävligt bra slutscener. Sedan somnade jag in till en deckare av Marklund.
Jag kan inte skriva längre.
Jag drömde att jag hade födelsedag och bjöd alla jag kände till min familjerestaurang där pappa stod och tillagade musslor i pannkakor. Ingen kom på hela dagen, eller jo tillslut kom en jag kände men hon var inte särskilt pratglad. Jag drömde vidare – en man jag kände skulle avrättas med giftinjektion i Mordjärv folkets hus. Han hade vitt hår. Alla fick följa hans sista dödsångestminuter live via högtalare. Han var skiträdd. Sedan lekte vi runt i huset insvepta i tyger och baddräkt, vi var kalla och filmade. Mina polare sprang ut och jag blev ensam kvar i huset. De hade grävt ned honom i snön. Jag hittade giftsprutan och tänkte att jag skulle söva mig lite på skoj bara, stod i någon slags dusch och lekte med giftspruta. Det kom fler gubbar med vitt hår, som skulle dö för egen hand så att säga. Den där sprutan vandrade runt. Jag vaknade med dödsångest.
Snart premiär, har ingen aning om vad jag ska ha på mig. Låten som ekade i mitt huvud när jag vaknade var: ”jag vil gå med dig Jesus, jag vill gå med dig”
What does it all mean?

Inga kommentarer:

Hat

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.