onsdag 27 november 2013

Fangirling

En juldikt.
En komedi. Och luciatåg.
Hon är dråparn.
Ensam och pervers.
Vitklädd med ljus i hår.
Förföljd av en kråka, mystik, saker händer.

När folk säger till mig att de har häxiga krafter brukar jag tänka nej det har du inte.
(lyssnar på syrsor i slomo och ba:)
What if God was one of us?
Jag är också med i bandet.

Det är Britney din gatflicka! 
Projektion av väg.
De goda vinner. Skurkarna dör. Anden från forntida jular.
(inre monolog)
If I can face my fear, it cannot master me.
My fear is in the mind.
Vi var på rundresa i norra Sverige, så dog vi.

Musik ska byggas utav glädje.

Jag är stor. Jag har brun päls.
Jag är mjuk.
Jag är hungrig.
Jag är inte en beaver.
Springer runt i skogen, det luktar löv unt mossa.
Sturm unt drang.
Alla är rädda för mig. Jag letar mat. Hör prassel. Letar mat.
Hör syrsor i slomo.
Letar mat. Julmat. Billig.
En björn kan inte vara osäker. Jag vill va en björn. Man äter en rädd björn. Jag vill inte vara björn.

De dåliga vinner aldrig.
Va övtydöig me inte melodramatisk.

Man vs nature.
Good vs evil.
We fought and we won.
We fight and make up.
We gör slut.
We go home.
Vi lever av jorden.
Perfectly harmless. Looking. (ser bra ut)
Drömmen om Hollywood inristad i dörren.
I pannan.

Vi lever av salt.
Och fett.
Och joddel på vinylskiva.
Joddleri/
Svinet