onsdag 23 oktober 2013

Prokrastinera


Dialog.
Hur spelbart är detta?

Hej. 
Jag har en bomb runt kroppen. En slags glitterbomb. Fast inte sådär gulligt, det är for real.
Jag heter Rihanna och jag orkar inte längre. Fattar ni, jag pallar inte.
Jag är på kändisfest.
Mina läppar är fnasiga.
Mitt hår är platt bak och fluffigt fram.
Det finns ingen mening.

Jag släpper en julkollektion med smink snart.
Folk måste sitta i andra rum, de kan inte vara i samma som mitt.

Jag kan inte slappna av.

Slut på monlog.

Annan mer dagboksrelaterad text:
Vecka 43.
Allting är obehagligt.

Sluta vara öppen med dina svagheter.
(är öppen med alla svagheter)
Känns som att allt i min hjärna åker genom ett svart filter just nu. 
Och så fort jag inte är i huset i skogen känner jag mig instängd, liten och fel. 
På fel plats utan sammanhang.
Skogen är ju mitt sammanhang. 
(skioug på skånska)

Maktförhållanden.
Den här veckan har handlat mycket om makt.
Power på english. 
Makt 1.
Endast den som har makt kan säga att vi är jämlika.
Makt 2.
Om man inte har något hem är man den som hälsar på, borde be om ursäkt, är potentiellt jobbig, till besvär och inte har rätt att be om något.
Att vara i en stad där man inte har något hem och vara beroende av folks godhet på plats är en studie i maktlöshet.
Makt 3.
Om man är öppen med sin trötthet, litenhet, osäkerhet och knäpphet så:
1    1. Tittar folk på en länge med ett allvarsamt uttryck (det är makt), om de är riktigt hemska kan de välja att inte svara på ganska länge efter att man har ställt sin fråga.
      2. Känner man sig som någon som ej äger integritet eller självbevarelsedrift.
      3. Tror folk att man är deprimerad.
4     4. Alla som inte säger hur de mår eller klagar kommer undan detta, bara man håller käft så kommer man undan med odd beteende.
     
Sedan kan man välja att inte bry sig, jag längtar lite efter det. Eller att inte vara ett offer under omständigheter. Att liksom välja att inte vara det. Men då behöver man lite kontroll över livet, där spelar bostad, jobb och relationer in. 
Längtar lite bort helt enkelt.
Typ till skiougen.