måndag 7 oktober 2013

Besattigt

Det värker i ljumsken.
Och Kate Bush.
Världen:

Too busy twerking samt hänga från räcket på ett enormt kryssningsfartyg som cirklar runt runt folk som skriker på hjälp och känna att en borde men inte orkar rädda någon.
Twerking.
Twerking mit blue tassels.

Det börjar tusen mil bort härifrån på en plats som inte finns. Skogen. 

En lever som Grizzly man. Den andre i verkligheten, den vill dö ty verkligheten är tråkig. De är fångade hos en häxa. På parterapi. I en ugn, nästan. Döden är nära. Den ena gläds åt det, den andra inte.
Det är dock inte borjeouistråkigt som i Magnolia. Det är skoj.

Man sitter mittemot den som gjort en illa. I en ugn.
Twirling.
(som en kyckling)
Under supervision.
Man säger: Du gjorde mig illa.
Den andre: Jaha.

Så går man hem.
Twerking.

Rihannas senaste video är jättetöntig. Jag orkar inte. 
Hon guppar på en stol.
Ord jag tänker på:
Gummianka. 
Marie Antoinette.
Att folk cirklade förbi människor som drunknade utan att göra något.

På radion säger dem att tjejer slår killar lika mycket. 
Musik: Do you really want me. Melodi: skvallerbytta bingbong.
Jag ser döda människor.
(I see dead people)
De håller inte med om det.

Negation:
De springer omkring och har roligt. Tills det inte är roligt längre.

Slutligen:
Jag vill bara titta på Benedict Cumberbatch på teve. Och ingen annan. Hans utstrålning dödar alla andras utstrålning. På teve.
Benedict Cumberbatch dot com.
/
Svinet