tisdag 23 juli 2013

Beverly Hills Hills


(på söderslang)
Oh jag läppar jag flyger jag svävar fram
Låt det aldrig ta slut.
Jag älskar Style. Free style.

(som en hagga)
Vad sa du?
Idag låg jag och grät (åt) i gräset. Fast allt är sådär idyllish och naturlish och fint så liksom droppade det. 
När man tänker på att man har världens roligaste jobb men att man kanske inte kommer palla det där jobbet och om man inte gör det – kommer någon någonsin ringa igen? Och fråga ifall man vill jobba.
Eller är man forever den där som man inte ringer?

Så slickade djuret mina tears away på ett osentimentalt vis.
Så gnölade någon på Instagram om mängden naturromantik. Där. Så hörde jag Agneta Fältskogs nya om att dadadance your pain away, skitabra.
Och en dokumentär på radion om Ludmilla, den var creepy. Lyssna på den. Och Maria Svelands sommarprat, hon är skön.
Hon pratade om det där med att man kanske inte har det kulturella kapital som folk ofta brukar ha i de kretsar man hänger men att just det gjort en till öppen allätare, bra grej. 
Så försökte jag tänka:
Nu.
Nu.
Nu.
Nu klappar jag djuret.
Nu går jag i skogen.
Ni sitter jag i solen och låtsas läsa.
Nu leker jag M.I.A. bakom ratten.
Nu googlar jag de sju svärden i Tarotvärlden.
Nu.
Nu.
Nu är det bra. No angst.
Nu instagrammar jag naturromantik så det sprutar om det.
Sedan blev jag helt matt av att tänka på nu och ringde en psykläkare ist. Vi får se hur det går.

The end is near.
Jättespindlar av papier maché på publiken. I publikens hår.
Jättejubel som i Ludmilladokumentären.
Stackars Ludmilla.
The fate in the world hangs in the balance.

När jag blir vuxen.
When I grow up.
(med pipig röst)
(som i reklamfilm)
(som Timoteij)
(som Rolling Stones)
(som män)
Så vill jag bo på landet.
(försöker läsa Underbara Clara utan att börja böla)
Med dansband, djur, bullar, drapes hela köret.
Min kille får gärna bo där också om han vill, han är en så bra människa att vara med. Men det är inte någon slags kärngrej jag suktar efter, others får gärna bo där också.
Vid havet.
Det måste inte vara havet men djur!

Go suck a rat.

Burn trauma room.
Ten minutes ago they were dancing, now they are in intensive care.
Ser lite maskulin ut med sprayad lugg och skinnjacka.

Du har något slags fnas på halsen.
Fnas?
Ett fnask.
Ett FNASK på halsen.
Typ en modellkarriär åt helvete.
Långt garv.
(typisk replik)
When you are feeling better go see for yourself. 

Scared for life on your face.
On most places.
Någon mallar sig om sin resa på något socialt forum.
Cheese.
Ost på Norska.
Trying to come up with some kind of joke but…
Inte direkt roligt.

Bottled fear kommer upp igen.
Hittade ett tomt Novalucolpaket på hattberget. Hunden fick en hattpsykos. Åt sambal oeleg? Samlag?

Eduardo.
Please pay me for last nigth.

Folk får malla sig så mycket de vill förresten, folk får göra precis vad de vill.

Är det här gurlesque?

Typ cirkus?

Allt ordnar sig.
Gnäll.

She fell of the wagon typ.
/Wacky panty pants.

Bildcred: Eyal Shachar

Inga kommentarer:

Hat

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.