tisdag 14 september 2010

Lätt hänt


Såhär: Hon kommer in, med benskydd.

Guldskor.
Det är snövit.
Den trasiga gumman i snövit baletten.
Mycket hud.
Mycket svart runt ögonen.
Mycket röra sig märkligt.
 Slut.
På engelska.

Varför göra vi teater?
Teater vara skit.
Ingen gå teater.
Tattarteater.

Om Beppe var Gud.
Kan man laga tjejer?
Känner du ibland som att folk behandlar dig som en cp-unge?
Och att detta leder till att du beter dig som ett cp-barn.
Och känner dig som ett cp.
Och en strimma av fåfänga flög över ditt fejs.
Ba: miau miau.
Kan man säga så?
En karl som trollar.
Och allt man vill är att han svarar.
Eller nej nej nej! Allt man vill är att han kommer hit och kryper ned i ens säng och är varm och håller käften.
Och vi får vila.
Lätt hänt.

Det kan kännas ibland som att tåget gick, backade och körde över dig för att sedan gå igen.
Kvar står du och kvider, eller står och står.
Lätt hänt.
Världen ba dissade ner dig totalt.
Oftast är det fel, det handlar väl om att en enda liten person har kissat ned dig, dumpat ned dig eller gjort annat otyg ned dig.
Denna personen blir hela världen, blir alltet, jordemor, allez.

Men du.

Det finns flera. Finns alltid nån som inte tycker att du är hideous och obehaglig och som du inte tycker är hideous eller obehaglig.
Eller?
Jo.
En dikt:
Du är som struma för mig.
Struuumaaa.
En varm sommardag, choklad, en överraskning och ett övergrepp.

Nancy misstog mitt finger för en pinne.
Lätt hänt.
Saker jag lärt mig den här veckan:
Fingrar är ömtåliga.
Jag kan kolla stjärnor och motionera med min nya mobil, men fattar inte vilken som är svar-knappen.

Somebody säd you got a nu friend…
Hon gör för många krångliga danssteg, ser bara mer och mer självmedveten ut.
Ett fängelse det där.

Jag är tillgänglig hela tiden.

Hälsningar:
Folket.

(obs bilden på de små djuren i burk är klippt från fistofcheese)

3 kommentarer:

  1. Åååhh, vad kul att se att djuren har fått lite UTSIKT :D

    SvaraRadera
  2. Heh!
    Men vars kommer den där bilden ifrån? Har du skjutit och stuvat eller bara okynnessurfat???

    KRAmp

    SvaraRadera
  3. Ifrån någon tumblr skulle jag tro (reblog på reblog på reblog antagligen...). I princip omöjligt att spåra upp var originalen kommer ifrån nuförtiden tyvärr.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.