söndag 20 juli 2008

Höga visan

Ett sommarminne:
Okej, jag cyklar – my body is vehicle
En ren springer sidlänges och håller koll, varje gång jag kollar in den tillbaka så lallar den fort in i skogen och ser upptagen ut.
Jag cyklar ifrån en festival, de spelade creedence clearwater revival och folk dansade skitsnyggt. Festivalen ligger vid världens ända vid älven - ner i brunnen, upp i tallen, bakom skogen där vägen inte längre är väg utan tvättbräda. Jag på cykeln ba. A a a a a a a a a a a a aa a a a a a a aa a a a a a .
Klockan är tolv-ett = sol och älvig dimma vid vägkanten.
Jag knycklar förbi alla ungkarlsgårdar och fantiserar om vilka gigamängder porr jag skulle kunna stjäla från deras hem medan de står med öl, t-sprit och hopp i handen på ödslig festival och shakar till creedence. Deras tur lär utebli för redan vid åtta-tiden börjar mäsken göra sig påmind i form av spasmer och gutturala bröl, stomphopp i seriös otakt på någon annans picknick filt, stå o pissa in i sin egen husvagn m.m. Så går det alltid för mig iaf.
De vinglar vid fyra-tiden hem längs med ödsliga renar, in i eviga dimman med volvo 240, hem till sin trofasta porr – som jag nu stulit.
I sin bestörtning begår de kulturrevolution och skriver kärlekshaiku om Di Leva livet istället.
Big fat och little fat napalmar nu godhet över wunderbaum och ej hormoner.
Jag cyklar in hope i okontrollerbart landscape?

Varför är jag här och inte på Patti och Daniel? Who knows? Hans vägar äro hoppiga som tvättbräda och grumliga.
Daniel säger: ”Att förstå och bli förstådd är att vara fri"
Guantanamo
Mea culpa
Skändlighetsutställningen – read it fuckers
En svår poliitisk tiid – la cucaracha
Latin kultur
Orr i motsats till p
Pötter
Smärta frammanad av trädgårdsredskap
är sådant jag funderar omkring

Porr som i Leila bakar kaka
Zooma in i slow motion Leilas våta leende IN i kameran. Hennes yppiga barm när hon smular ner jästen i den av fattiga barn i Zimbabwe drejade lavendellila lerkrukan. Hon ser genom teven rakt på mig och ler, det enda jag tänker är: uhhhuh
Snälla dränk mig i en askomplicerad cupcake med fair trade rosa marijuana marsipan toppad med lila delfinströssel.

och jag har lite Mexico nostalgi
Hej mole mole mole molmolemole
Dvs. kyckling med chokladlera och gris, man blir mätt, sedan hånglar man ner en Mexikansk punkare och blir ass-grabbad på t-banan. Sen är det revolution, sen ser man "the grudge" med ett barn och sedan ångrar man sig resten av livet.

Mina trädgårdsredskap kan orsaka pain (bröd). Alla vill ha bröd i min trädgård, plocka körsbär och porriga metaforer. (Jag böjer mig över toaletten nu.)
festivalen igen:
När de brakar igång ”aj see a bäd muun rajsing” rusar alla till dansgolvet och dansar ovanligt snyggt med tanke på de obegripliga mängder med alkohol de bälgat i sig sedan frukost. Jag äter död ko/häst/gris/trälim o sågspån o lök mellan två brödskivor och raggar på en 45-årig mc knutte, det blir inget:
supa sig modig in i dimman
Die hard
och återuppstå i väggrenen med en ren mellan låren
Daggvåt älgskog (böjer mig framför toan igen)
Natur och sex
p1
Vissa män som får en massa kulturmedial uppmärksamhet bli koketta likt småbrudar som fått höra hur söta de är dygnet runt hela livet.
De broderar UT och IN med låg erotisk stämma om kärlek och språkets makt på ett ryskt aristokratiskt sätt. (Jo jag älskar också Strindberg men så länge han rular mer än Gud blir det lite svårt för oss med pattar att bli sådär poppis.) Tony the tiger. De har aristokratiska näsor och kulturjournalisterna blir våta i brallan när de lågmält lägger ut om sina sårbara kärleksliv. Trodde koketteri var något som skulle utrotas, inte spridas och utvecklas – precis som våldtäkter, modebloggar och boot-cut jeans?
?
??
Jag dunstar bort i ångorna av myggspiralen (norrlands rökheroin)
Livet är najs här, man vill inte göra annat än att cykla ned tretusen flugor i halsen med Italienska hits compilations i lurarna. Gianna Nanini liksom – skiter ner mig av horror varje gång.
helt utan form
i blobbformat
I see a bäd moon rising
Aooouuuu
Benen ba:
I wanna dance
I gotta dance
I just gotta
Köpa grillad kokad kyckling med lera
marinerad i bakterier och choklad
preta na-ma morfar
"vår väns essens kommer att blanda sig med ljusets herre"

jag tror att hon har skrivit det själv
"I wanna lay you down in a bag of roses
(Tack för ditt stöd)
I wanna lay me down on a bed of snails
(nine inch snails)
I wanna be as close ass
The holy ghost ass
Lay me down in a bääg of roses"
eller
First we take the evidence
then we take the law
then we take manhattan
then we take Berlin
också
He maketh me to lie down naketh in green posture: He leadeth me beside the still. He restoreth: He leadeth me in righteousness for His snake: All snakes are belongeth to us
Yeah,
though I walk through the valley of snakes, I will fear no evil for Thou´s art.
Thy rod and Thy staff they comfort me. aha
Thou preparest a table in the presence of mine enemies: Thou annoy my head with oil; my cup runneth over. Surely goodness and mercy and snake shall not follow me all the days of my life: And I will dwell for ever. Then we taketh Berlin.

Inga kommentarer:

Hat

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.