onsdag 21 maj 2008

Eurovision rules the nation

Jobbar hårt på att bli folkkär:

Jag tror att jag gillade Slas
Slas var bra
saknar Slas
When I was liten I dreamed om en jordkällare
I wished we had en jordkällare.

Försöker att med hjälp av konst uttrycka min sinnesstämning
Det är nån ny grej
tror att det kallas feta ost
eller fetta cheese

och så idag
Den sista färden - bonde söker jag orkar inte längre
Det stod ett gäng tandlösa övergödda män och hånlog mot mig utanför konsum
Kassörskan kände inte igen: kålrot, broccoli, rotselleri, palsternacka eller fetaost
men aftonbadets tv-bilaga kände hon igen
I fjärran hördes en banjo...

...Tsunami - Per Marie

Rantaranta ra
Hela sverige får en andra chans
Det är nån ny grej, tror det kallas luft eller luffe.
Tjej på bussen:
Vilket djur är jag?
Kompis: flodhäst
Tystnad.

Inga kommentarer:

Hat

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.