söndag 2 oktober 2011

Gud

I am Iron Man.
Tununununununu.
Watch me fail.

Inte alla tycker om dig.
Så bygg en rustning av papiér maché och typ humor.
Gud tycker kanske om dig, lite.
(med hög stämma):
-Folket måste ju veta att jag är Greyskull!
(He man)
Eller:
Varje människa är ett schakt. Man får svindel när man tittar ned.
(Woyzeck)
Tack för kaffet.

Snälla, döda mig!
Ta mig till en karaoke bar.
Gråt ut.
Skota hem.
(med stockholmsdialekt)
Är det okej om jag bär dig som en accentfärg?
Hybris går före fail.

I was aiming for the skyyy.
Ended up flat tire.
Din tröttsamma ko.
Permit me to facilitate.
Mu.

Folk blir rädda för vackra människor.
Not me.
I am the king of Louisiana.
Jag har blivit utvald till att sitta jury i svensktoppen.

Åka flumride.
Ligger i tiden va.
Babbel och bön.
Jahapp.

Det är inte du, det är jag.
Och en gång till:
Det är inte du, det är jag.
(nu med musik)
Det är inte du, det är jag.
(nu med musik och dans)
Det är inte du, det är jag.
(nu med Frodo och Legolas som knullar i bakgrunden och sång och dans)
Det är inte du, det är jag.

Jag är Betty Blue.
37 o en halv grad eller vad det heter.
Jag är helt crazy.

Finns det en mening med allt lidande?
Ja.

Familjeterapeutisk dockteater för vuxna.
Längst ned i gruvan.
Vi burn bodies.
I am feeling this strange beläggning on my teeth.

Leisure suit Larry Lundell.
Välommen till Mordor.
Din lilla gnom.
Ta på dig ett par byxor.

 /Legolas

Inga kommentarer:

Hat

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.