lördag 24 april 2010

En studie i mänsklig förnedring 2

Som sagt, skulle återkomma med pepp - bara överlefva veckan först.
Veckan är inte slut ÄN.
Det här blir en jävligt märklig dag.

Jag dagdrömde igår att jag blev buren.
Någon bar varsamt runt mig, lade mig på en kamelrygg – bump bump, sedan en elefant – bump, isbjörn – skump, gammal häst – skump skump, val – blubb blubb, Pac man – blip blip. Jag bars runt av snälla händer och djur.
Det var en fin dagdröm.

På natten drömde jag i loop att jag blev tvingad att tävla mot vänner, som tyckte att tävling var kul.

Det här yrket har sina KLARA nackdelar.

Idag väntar jag då asså på ett beslut, man ska ringa någon telefonsvarare - jag funderar på att strunta i det.
If I only had known som de säger på Ämrikänsk, eller brukar det va If only I had known?
Om jag bara hade vetat...
Brrr.
Så dagen ska nog ägnas åt att affirmera på någon slags mumin puh forest family känsla och lite jobb på stackars projekt som legat och glömts bort ett par veckor. Jag anar ändå vad telefonjäveln kommer att svara.
Känner för att gå runt och hojta: BÄR MIG!
Men hursom: man överlever väl,
eller?

Phew.

2 kommentarer:

  1. Du är ju ganska liten och lätt så jag orkar säkert bära dig en bit.

    Och telefonsvarare kommer från helvetet.

    SvaraRadera
  2. Sant.
    Jag ringde aldrig, bättre att intet veta om något.

    Kram

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.