fredag 29 augusti 2008

Vad Bra!

Snigel snigel på vägen där
You put the boom boom into my heart
Ford eller fokus?
Trond eller heim?
"Were only in it for the drugs"... eller?

Efter ett par dagars filosoferande on the vykorts landskap road har jag och fröken F dragit följande slutsatser.
Det bästa är:
Alla dör ensamma
Och
Ingen bryr sig
Folk har fan inte tid att bry sig
när du går ut i pyjamas
eller är ful på gymnasiet
Folk har för bråttom med att dö helt enkelt
Köra alldeles för nära dig i kurvan på slingrig motorväg
Du är jävligt normal

Storasyster ser dig
när du
Doing the omoralisk
Standard livsöde
Thaimat
Thaimat
Thaimat
Thai fru och gammal gubbe mat

Man kör runt och kollar på fjäll och tar kort på sig själv framför fjäll, ingen annan
Man sover som ett barn i hus fulla av frön, Ikea, ensamhet, thaimat och kassetter från öst.
En amerikanare utan tänder kör runt dig i en amerikanare i/på älvdalen och klagar på din tjejgrej för du lyssnade på ebba gröt och fick punka. Gubbar bland män som luktar svamp, jag skymtar två håriga rumpebollar och en giga flugssvämp.
Vi snackar sopp
Ockhams rökta räkor
Alla har heksem
Alla borde lyssna på lai-lai och gråta lite
Få sjunga som en bebis lite
och köpa en fru från Thailand

Ge upp och slappna av med Pugh
lite
det är alltid någon som är bebis i ett förhållande
jättebebis
dom tolvstegar sig fria från socker, sex, sprit, kärlek, ömhet, droger, brain och populärkultur.
Man ska helst ligga o dö utan teve, tidningar och kärlek på vidarekliniken med friterade bönor
Ockhams friterade räkor

Vi är en glad lax som blir sur om jag inte får prata sönder väggar o tak (av papp)
Det är jag jag jag och lite jaha, jasså och du säger det
Vi måste opp på bjervet
Jag säger tack
Lai di die

(andningspaus)

Jag är kattkvinnan
mystsk och gåtfull
mrrrr
Pinkar i en sandlåda nära dig
Jag har gravt heksem
Jag gillar att gnida mig mot träd, skrapa mina naglar mot din hårbotten
Scchhh schhh scchhh
Jag skriker falskt i mars
Käkar whiskas om jag själv får välja
Cat woman
Gräver ner min skit på din tomt
Hysterisk – jag är femi
Katt miao bääh voff miou uhu grrr ssss zzzzz

Os på tv. Trollkarlen från os ba ding ding din baddräkt gick sönder din hora.
Du är inte i kansas längre luderpack.
Du har raggarsträng och sniglar fram i en ford focus i centrala Röros och skrålar ”det börjar verka kärlek banne mig” på högsta volym.
Fast du bara gillar dang dang
I min bil är allt tillåtet
Eller som buddismen säger:
KAN INTE ALLA BARA HÅLLA KÄFTEN!

1 kommentar:

  1. Du är bäst i hela världen och igår hände det igen. En blir människa igen med dig. Desto värre att komma hem. Men! Är man smart får man visa det för sig. Kunde inte turen bara hålla på och hålla på med Nancy hoppandes på kycklingben och lite pub och pugh och andra rundor. Jag ska i alla fall inte sluta klaga.

    All kärlek
    F

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.