söndag 24 juli 2011

Mount Doom

Hej höst i bröst. 
Alla mamas och papas som ligger och stirrar i väggen nu. 
Hans mama också!
Och parallella univers från helvetet, det upphöjda jaget jag är Gud jag är Tempelriddare och allt vi redan vet. Det finns ju ett klart därför på alla varför.
In Norway.

Fick alla till att sitta med ögonbindlar till middagen, samtalet flöt på lite bättre och det blev lite stilla sådär håll käften på ett skönt vis, någon mumlade något som någon missförstod om att Frodo gett upp livet i the grey havens och kastat in handduken av tristess.
Hysteriska fniss.
Treva efter maten med kladdiga fingrar…
Stakkers gutt.
Och LKAB spränger på va, le shöw måste trampa på med de där små pelletsplupparna de behöver till vapen o grejs. 
Brak Boom.
Så plötsligt blir alla Flugornas leka snurra flaska herre och jag flyr till min lilla lodge och ligger där med Moa Martinsson och grubblar paranoia och tycker alla är dumma på kollo tills dörren smäller upp och en liten hobbit från The Shire studsar ned i min säng, borrar in trynet i min nacke och undrar om allt det där grubblet kanske är lite onödigt och säger jo vi saknade dig ju på ferren - borr borr, sedan några kladdiga hobotimmar och jag vaknar en medvetslös sömn senare i en numera trasig säng med klibb i håret i en stuga av numera bråte. 
Och man kan behöva sådant ibland, folk som attackerar.
Gjorde ett litet framförande också, tror kanske det gick bra. 


Jag och kompis Daniel jazzade loss en stund på temat ”Att ta sig av daga” i ett försök att ta livet av mitt material som jag är så trött på och i publiken stod en sammanbiten och alldeles stilla präst med en trave affischer om extra Gudstjänst för Norge i hampan, tror kanske han behövde en stund med trummor och idiot. En annan man med grymt tajta brallor lämnade en lapp där det stod ”det finns en Portugisisk fisksoppa som är så god att när man smakat den så vill man fortsätta  leva, tyvärr minns jag inte vad soppan heter”. Så köpte han tio paltar som jag och en kille från Albanien ägnat tre timmar åt att vansinneskoka dagen innan.
Oh the magic soup! Var är den? Vad heter den? Kan man göra den? Åh du magiska soppa kom hither and thiter. Så man har dig till sämre tider.
För det blir sämsta tiderna ibland.
Sedan gick vi uppför en backhopparbacke av ruttet trä och körde bilen utan bromsar med Britney och Carola till livrädd hobbits förfäran.
Vidare framåt vidare hej o hå.
/Clarice Starling

Inga kommentarer:

Hat

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.