söndag 10 juli 2011

Hamunaptra

Jag är lite besatt av Egyptologi, kan man skriva så?
Begrav mig levande i guld och ökensand och väck mig när folk har skärpt sig lite.
Jimmie Åkesson är en f i t t a.
Får man skriva så? 


Kära sommarsverige.

Du måste lära dig se skillnad på dröm och verklighet.?
(drar en dimmig guldmask från fejset och swingar ett trollspö)
Mmm det är hårt att leva med spruckna drömmar. Men man måste ju. Det kommer nya. Och nya.
Det finns alltid överraskningar och bra folk därute.
(fiol och trummor och klassisk gitarr i slow motion)
Det finns kärlek där man minst anar.

Fast så skrev ju han också iof.
Sången som tar er genom dagen på cykel: Beyoncé – Countdown
Man kan. 
Dance the gallows jig.

Eller ba dansa. Jag skakar loss till vadsom närsom.
Sången som svingar tag i benet lite också: Popundret – I Say No
Edward i Jedward.
And the glory of invisibility.

Hej Anubis.

(gör en flykick och liksom fastnar i luften)

Jag är kartan.

Var glad att du slipper.

Allt ont gör du mot dig själv.

Man gör det mesta mot sig själv.
Man slår sig tills det gör och inte på skämt, asså riktigt ont.
Med flat hand i fejset.
Det är kärlek.

Jag ska tillverka världens längsta svärd.
Och hålla det utifrån höften.
Och gå rakt fram ba ett två ett två och aldrig stanna.


Det går över asså?
/James Bond

Inga kommentarer:

Hat

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.