onsdag 9 november 2011

Toaklotter

Drömde att jag mimade guldlock.
Drömde att jag mimade skummanifestet.
Skumparty.
På Kos.
Är det någon som hör?
Hade Gary Oldman ringt hade jag släppt allt och bara svarat.

Embrace your own destruction.
Kasta sten.
Som Frodo.

Försaka din odödlighet.
Doing the naiva alvprinsessa.
Sitt ned, Legolas.
Gondor har ingen kung. Gondor har inte ett skit. Gondor har en bordell och ett paket kondomer. Gondor har Mordor.
Boromir i mitt hjärta.
Ta mig bort från allt detta Shire, med happy gödda doing the heteronormativ shajt.
Fusion pro glide.
Big ass utbrytarnummer. Slita sönder allt man har på kroppen. Allt har en stor kuk.
Evil women på teve.
Cast outs med ett wonky horn.
STOMP.
De dog i en ”båtolycka”.

Och ja det kliar i fingrarna efter att skriva om Melodifestivalen, alltså Björn Ranelid! Lotta och Christer i duett! De hade någons slags grej för tjugo år sedan... Helena Bergström... Men det får vänta. Och det får bli i Kuriren (min schlagerblogg). 
Nu först är det 19 nov som gäller, se LÄNK
Jobbar som en jävel iaf, blir nog en slags upplevelse.
/
Svinet

8 kommentarer:

  1. Jäklars vilken helg! Låter hur bra som helst!

    SvaraRadera
  2. Fan vad kommentarerna krånglar nu då....

    Anyway, det jag ville ha sagt var att du borde flytta till Skövde. Då skulle du kunna smyga utanför G:sons hus & höra kommande festivaler redan nu! Jag kan fixa varm choklad under tiden, för jag kan tänka mig att det kan bli lite kyligt att stalka så här års.

    SvaraRadera
  3. Helena: Ja eller hur! Come hither ja?

    Calle: Jag ska flytta till Linköping, är det nära? Kanske kan du slänga över chokladen o G:son? typ kast med liten choklad o G...son.

    SvaraRadera
  4. Hear hear! Båtolyckor är aldrig att lita på, speciellt om en yacht är inblandad. Men fiskarna på den skottska kusten har verkligen inget lätt liv.

    SvaraRadera
  5. J: Ja de blåser väl typ bort? I jakten på megashrimp? Jag har nu sett/läst en plot för mycket innehållandes päron som mystiskt försvunnit i en båt/bil/flygolycka, måste göra något av det där. En skräckroman om en fiskare i Skottland vars päron blåste bort, typ.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Inte så värst - ligger på andra sidan Vättern & kommunikationerna emellan innehåller alldeles för många byten för att det ska vara bekvämt. Men med norrländska mått mätt är det nästgårds I s'pose.

    När ska du flytta dit?

    SvaraRadera
  7. Ska bo där från dec till maj och jobba på ung scen öst med en barnteaterföreställning om Kaspar Hauser, blir nog skoj skoj skoj.

    Låter jobbigt med tåg hit o dit, kan man inte bara köra?
    (norrlänning)
    KRÄM

    SvaraRadera
  8. Jodå, det är bara att köra. Men ta södra vägen över Jönköping isåfall - den norra går lite snabbare men är så tråkig att det känns som om det tar en eon.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.