torsdag 22 maj 2008

Tha white lödge

Jag gick mig ut i skogen och gissa vad jag såg? Jag såg ett hus i pappformat som mitt i skogen låg.
Det blev lite sorgligt, tänkte på Bob och tha white lodge. Djuren lät lite konstigt och skogen var lack, den är så trasig överallt häruppe och inte sådär Ronja i vaddmall hoppa runt och skrika som man skulle vilja.

Till tonerna av Roxy music (i mitt huvud) drog jag dit, huset alltså
det bodde folk där för rätt länge sedan
Så kom polisen
”han slog sin kärring”
Nu bor dom inte kvar
Det bodde kids där
och hundar
de brukade bitas

Gröna vågen:
- Jag vet baby! Vi flyttar ut till tjottaheiti – bara du och jag… och typ ungarna eller vad de heter. Vi kan knulla och bränna vårt brännvin själv som vi kryddar med desivon och johannesört. Vi är inte händiga alls, huset är byggt av papp och björnklister. Det blir kolsvart på vintern och den är lång – vintern, 30 grader kallt i fem månader.
Här kan ingen höra dig skrika.
Kvinnor i allmänhet: japp det låter som en mysig idé…. ?!?
WTF

Jag snokade runt iallafall - så låg det där – kassettbandet - tog det.

Musiken då –
Typiska norrbottniska ”vi knullar torrt i baksätet” synth disco covers av t ex ”yes to you, yes to me, yesterday” , min favvo med pointer sisters, mina favvos med eurythmics och trackslistan från 80-talet. Sån där musik som man får sentimentala hopp om romantiken vårkänslor av, asså man är glad fast det känns som döden också.
OCH!!! Hör och häpna nu: ROXY MUSIC som jag då gick och nynnade på påväg till huset!?!
Det var det bästa jag hittat på flera år.

Inga kommentarer:

Hat

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.