tisdag 27 november 2007

Janet Leigh



Fan jag önskar verkligen att jag hade språkets gåva
eller talets
eller nån slags gåva i alla fall
att jag var en present

… och älska litegrann
som bara kära kan
arabambam bam bam

låt Jocke Berg gnälla mig till konformism:
Jag såg min kropp gå härifrå n
Men jag lyssna lite på nya skivan idag och den var fin

Och jag är inte här för att gnälla
Snarare klaga nåt helt förjävligt

Jag blir den som krossar mitt hjärta
Man vill ju ha saker, bara mer och mer
grejer, the shit
Utvecklingsländer, fadderbarn
som fattiga inte har råd med
du ser ut som du sålt din kropp och tappat pengarna
Solen gick ner tio över ett idag, asså man går ju och lägger sig det är det man gör.
mja ska bara se psycho en gång till innan jag går och lägger mig
ska bara rulla runt Nancy i snön en gång till först
ska bara knifa och slasha Henrietta i fruktkällaren först
innan hon sväljer min själ sväljer sig själv
känner mig tjockt mycket som Robert Broberg
… mitt galleri finns det inga galler i där finns en massa heroin

Inga kommentarer:

Hat

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.