tisdag 24 juni 2014

Oprah

Oprah:


Du måste komma till någon slags insikt.
Du måste tycka om dig själv!

Lindsay:
(gråter)

Oprah:
Du måste ta dig på pattarna.
Visa pattarna!
Böj dig framåt.

Lindsay:
(grinar)
 
Lindsay:
(tar sig på pattarna)
(cries)

Det finns så många olika ord för gråt:
Gråt.
Gråt.
Böl.
Lök.
Tears.
Man måste komma till någon slags insekt.
Man måste tycka om sig själv.
He Man Must.
Kändisbarn.

Det var en sommar, jag var på kollo. Jag hade konstig musiksmak, lyssnade på Lisa Nilsson och Simple Minds. Skrek som en gris, ville home. Det var mest kickers där, jag hamnade i kickersrummet, hade stinky feet, en kickers gömde sig i min säng. Konst och skådisstudenterna som jobbade där döpte mig till Nico. Efter hon som died. Andra fick heta typ Osten och Kexet. Jag hade så mycket mens att det gick genom kläder och möbler. Jag sänkte en trissjolle. Tillslut satte de mig på en buss därifrån, jag lyssnade på Lisa Nilsson på freestyle, mamma mötte upp mig och vi åt glass i några slags lerkrus.
Som jag älskar min mother! Muminmamman. Hon är alltid snällast. 
Uff.
Det kommer en våg av hormoner nu. Mamma är bäst!

Jag vill ha en uppstoppad kråka i mitt fula hus.
Inga ballons. Ballonger ger cancer. Bloggballonger. Rakad pung. Bloggballong. 
Får hybris.
Ger ut en bok.
Ger ut en bok till.
Går på fest med Tommie X.
Mitt liv är en lyckad crossover mellan seriemord, FUL och tattig rövtatuering.

Känd replik ur nästan varenda film:
Im pregnant.
Were gonna have a baby.
Killen ser förskräckt ut. Och drar. Hittar någon ny. Hon ba:
Im preggers.
Osv.
I all evighet.
Preggers.
Missfall.
Preggers.
Missfall.
Och en jävla massa tårta.
 
"Det hettade till på solariet."

Oprah:
Du har vant dig vid att vara en prestationsapparat, någon som ba gör utan att tänka wellness, tänka mind ful ness, you are not well.
 
Jag vill botanisera inuti Shakira.
Rosa glitter runt ögonen?
Inte vegan.
Hold on.
Ligger och lyssnar på Smashing Pumpkins som när jag var tonnis.
Drömmar om världsherravälde super stardom big love no problems.
Midsommarafton
Tänker mycket på death.

18 juni
Mona
Seilitz

Jag måste sluta läsa:
Niotillfem
Underbaraclara

Bäveröverdrag
  /Lindsay
 

Inga kommentarer:

Hat

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.