söndag 26 januari 2014

Gammal skit

Hittade lite repvideos från mitt Som Cats Fast Aids projekt som jag gjorde förra hösten på skolan (Teaterhögskolan i Malmö). Ska vi säga en månads arbete ungefär… Som blev en tjugo minuter lång grej typ. Som vi inte får se här utan det här är från rep, alltså olika klipp helt utan ordning.
Jag tog utgångspunkt i Angels in America av Tony Kushner  och det var just den hösten då alla tittade på Torka aldrig tårar utan handskar. Jag ville vara kvinnan/sjuksköterskan, ba punkt. Lite ond. 

Idag är det fler kvinnor än män som smittas av HIV förresten.
Känns inte som att folk vet det.
Känns inte som att mitt projekt tog upp det så mycket heller.
Så morfade jag hela grejen med en slags cover på Mikael Wiehes Flickan och kråkan.
AIDS får representera något, evil, vilket det ju är.
Och så döden som klantar sig när hen ska ta med sig folk ”home”.
Jo! Musiken gjordes av The Toilet. Heja.