måndag 16 december 2013

Allt är för bra nu (I woke up like this)

Söndag natt.
Jodåvars.
Voldemort är på teven i någon slags kärleksfilm på hotell med Jennifer Lopez.
Allt är för bra nu.
Det luktar alkis i hissen, jag har gråtit sönder mascaran till Musikhjälpen på teve och känt mig som den där pensionären på julafton som julvärden alltid refererar till.
Allt är för bra nu.
Och ja, Beyoncés nya videoskiva är fabtastic! Jag känner mig som när jag va typ tio och min kompis spelade in MTV på VHS (döda ord) åt mig som jag satt o vevade på repeat i någon slags pophimmel. Kan inte bestämma mig för vilken jag tycker bäst om av Jealous, Flawless, Pretty hurts, Ghost, Superpowers, Drunk in love, Blow, Partition,  XO, Mine osv, haha. De flesta av videorna är fina, några är bättre än låtarna och vice hallojs. Det finns mycket att gnöla på men orka, hon har släppt en helt sjuk popskiva som folk kommer vara avis på i tio år.
Eller så är man bara stuck i någon slags Beyoncépsykos, vem vet, ät bullar och dance!

Lite tankar från den gångna veckan (tänk i form av Miss world intervju typ Svinet Kajaso - kan du please pådyvla världen dina åsikter) 
Var blev ni av?
Ljuva drömmar.
Godis.
Cred.
Rimligare jord.

Tänk Rammstein.
Du. 
Bekräft mich.
Bekräft mich.
Bekräft mich genau.
Bekräft mich genau.

Alla älskar dig när du är död?

Jag ska göra en föreställning om rädsla. Nej, om mobbing. Nej om panikångest. Mobbingoffer som är rädda. Offer. Kvinnor. Döda rädda offer. Som vaknar upp och pratar. Jag ska kanalisera deras pipiga röster genom min smala strupe.
Det är omöjligt att vara tjej, ska jag säga.
Följt av: victory is coming. Och en val som exploderar.
Hon springer på taniga ben.
Och de flushar ned hennes huvud i toan.
Kulturnyheternas skrotum rätt upp i nyllet giving you deras mumbo jumbo.
En varg som heter Owe.
Owes me.
Hellcome home.

(till pretty hurts av Beyoncé)
Hon springer på taniga ben.
Och de spolar ned hennes huvud i toaletten.

Asså, din kille ser ut som en douche.
Eller som pregnant women crazy.
Crazy pregnant psycho women.
Crazy pregnant disaster women from hell going berserk.
Och snubblar på vägen, slår huvudet i en gren och ba BAM!
Tystnad.
Forever.
Jorden dör.
Badanka.

Badang?

Jag är Hanna Hodell, jag slänger kängor åt hög o vänster.
Jag är inte snygg men jag ser bättre ut i leopard än vad du gör. Mycket.
Jag ba: De gamla är inte fria.
Havskräftsförgylld teaterskit.
Lill Lindfors, Peter Jöback, Lena Philipsson.
I am just a vessel (vässla) alltså man får inte glömma det.

Nu ska jag spela upp en scen ur Änglagård tre:
(choking on tears)
Jag vill veta vem min morfar är.
Jag vill veta var jag kommer ifrån.
Jag vill vara for real man.
Jag vill ha ett riktigt problem.
Jag vill lämna allt och gå ned mig i tjärret.
Flytta ut i skogen till björnarna.
Jag tar min NKpåse med min hummer nu och goes dead.

Barbara Shitdumper har sänt dig ett meddelande.
Shitface.
Du vill vara alla andra än dig själv. Jag vet hur det feels, försök att inte tänka på det. Du ba: I am flawless, I woke up like this: 
Jag vill vara alla andra utom mig själv.

Yeah/
Svinet

p.s Alla bilder i detta inlägg är svingamla, yes sir. d.s