måndag 12 december 2011

Slimfast2day

Dö ung.
Love hurts.
Arms.
Blaj.
Hej. 
Jag har klippt ut mitt huvud och satt det på en Barbiedocka.
Nu ska jag göra reklam.
Watch me do it:
Se mig skära sönder julen.
(posar med knif.)
Det började som en skakning på nedre däck.
Håhå.
Jaja.
Och sedan gick allt åt helvete.
Mulla.
Nog för mig nu.
Downhill fråm thäre osv.
Du kommer att hitta andra fiktiva vänner. 
Jag kan älska dinosaurieskelett och nya boys och problem and then some. Att det finns pudel. Att pudel finns.
Your groinds are sore from agreeing so much.
Jag är årets Lucia.
Above all is ögonkontakt, det är därför den här Internetflugan är dömd till att blifva vår undergång.
Och jag har rivit ur mine öyne, väntar på att Gud ska uppskatta detta och ge mig nya? Och glitter i håret och en vit särk.
Mr Wayne.

Måste man va tjej bara för att man är snäll?
Allt känns blurrigt, Master.



/Ert Svin

6 kommentarer:

  1. Jag var så otroligt rädd för häxor när jag var liten (och också när jag fortarande inte var så liten), och den där nästsista bilden återkallar den skräcken.

    Apropå fiktiviteter och Internet etc. så kan det ju vara riktigt trevligt att ha låtsasvänner, det gäller väl bara att vara begåvad på att leka, och veta att man just leker.

    En till förnumstighet (ja, du skulle förmodligen strypa mig av irritation om du kände mig): alla relationer är ju mer eller mindre fiktiva, om man ser det så.

    SvaraRadera
  2. Eller, nej, alla relationer är inte fiktiva, jag vill inte tro på det utsagan. Det var cyniskt skrivet (och lite oprecist).

    SvaraRadera
  3. Hej hej

    Roligt att du skriver det, jag tycker nämligen att det där med fiktiv vänskap är något blaha jag inte alls begriper, alls. Antingen lär man känna folk, möter dem, umgås i riktiga världen och ser om man orkar med eländet eller ej. Det där med att leka på någon slags fiktiv nivå förstår jag inte alls. Har bränt mig rejält på den prylen det senaste året.

    Däremot kan man samtala på en slags halvytlig nivå, absolut. Men så fort man börjar dattla med folks känslor och så måste man också vara beredd på att ses på riktigt. Folk är inte kloka ibland vad gäller sådant har jag fått lära mig. Lilla snigel akta dig osv.
    Bittert smakar mandeln osv.

    SvaraRadera
  4. Jo, alltså, jag förstår precis vad du menar, och jag antar att du har rätt.

    Dock har jag inte de neg. erfarenheterna som du har.

    Tycker att det går rätt bra, oftast, att ha ngn. slags psuedo-relation till vissa via nätet (kanske det du kallar halvytlig nivå).


    Men det är klart, vill en part ha mer än som bjuds, så blir det väl probs.

    SvaraRadera
  5. Jaha ja.
    Ja jag kan berätta om vad jag varit med om någongång men i ett annat forum isf.

    Är ett stort fan av verklighet vad gäller andra människor.

    SvaraRadera
  6. Jag är ett stort fan av overklighet när det kommer till det sociala, fast det vet du ju redan. Fast: egentligen är jag för verklighet, bara av en annorlunda sort. Man är lika verklig fastän man är bokstäver? Ja! Även sagor är människor.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.