lördag 24 december 2011

Julnatt

Ers nåd.
Onkel?
Det bästa med julen är Sagan om Ringen om och om igen på teve.
Sagan om Ringen.
(kort andetag)

Sagan om Ringen.
(stryper en nazgul)
Sagan om Ringen.
(sätter på ringen och disappears)
(lägger ut en skål med ditt o datt till tomten)
Your Honour.
Uppesittarkväll?
Jag sitter uppe och tänker lite på alla de som känner att de måste ljuga på julen.
(svag vind)
Typ: -jag sitter här med mina sjuhundra släktingar och kollar på Bingolotto och dricker glögg, det är julmys. Sedan sväljer man en klump av gråt och lägger sig i forsterställning i opyntad lägenhet.
(Snövit dansar med dvärgar, alla snubblar, det blir komiskt)
Tänker på narkomanen som nästan slog ned mig i kiosken igår, det var så himla fel ty vi köpte ljus och krans till mormors grav samt en korvjävel till hunden, som Rödluvan typ, då lackade han ur ty han var psycho och skrek och skulle slå, jag skrek tillbaka. Han drog. Alla såg skamsna ut. Hunden slukade korven i ett drag.
(sur uppstötning)
Jag skulle köpa en korv bara, det var det. Tror att det är en könspryl, Mikael Wiehe.
(alla i Ankeborg går runt utan braller)
Fast det där med vise men är en myt va? Som Michael Jackson, Car Bildt och Fultomten.
(fantiserar som en superhjälte)
GÅ nu och kom aldrig tillbaka.
Rroarr.
Gå nu and nevva come back.
Grrrr.
Late is the hour when this conjurer chooses to appear.
The last battle osv.
Ät inte gris era svin.
Mormor fick röda och gröna ljus på graven. 
Jaja.
En synnerligen trevlig dag tillönskar jag er. Tänk inte på allt tras som hänt under året. Tänk apelsin. Glad för att jag inte är du (ja inte du men du). Tänker på alla andra i stället, som förtjänar att tänkas på. Och om du (alla andra) känner dig mol alena så kan du alltid knacka på, jag och mamsen fixar julmat.
/Svinet

Inga kommentarer:

Hat

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.