onsdag 28 oktober 2009

Fjortis bikt

Efter att ha sett den här och den här och den här den här den här den här
den här den här den här den här den här den här
den här
och den HÄÄÄR
den här denna här
den här!!!
den här
mwahahaha
Och tillslut den här

Så kändes det lite överflödigt att säga det förväntade så jag gjorde ist som dem under parollen "på vissa områden är vi alla obskyra fjortisar"

Skulle kunna spela Allan och låtsas som att jag inte bryr mig men ni får hånfnissa lite nu och ba: men shit inte visste jag att hon var så töntig.
Jo men jag är det.
Något har gnagt den senaste veckan, vådan av att försöka bjuda en grabb man inte känner på kaffe, men straffas med stora angsten ist och få känna sig som freakot. Jag är så less på att jag är så blyg, andra är lite mer coola och stöttåliga på den fronten än vad jag är, jag tar ju människor och möten på alldeles för stort allvar, men det är min blogg and I klag if I want to och you would cry to...
Alla (ja alla) andra är så duktiga på att vara coola. Tror att jag hatar människor egentligen, eller så är jag bara lite extra less efter att ha legat med feber i tre veckor.
Det går över, det gör det, eller som Moz säger: Whatever makes people happy they should just do it . . . ’cos time is a mere scratch, and life is nothing.
Jag vet också att folk inte har tid att bry sig men nu fick jag iaf ur mig det på ett fjortigt sätt, inspirerad av bloggkulturens vätesuspexclowner.

Så är vi över det sen och kan återgå till helt vanliga trevliga saker som livet och döden.

Ska jobba med SOL rätt mycket nu. Läs förresten recension av vår bok i tidsskriften Vinduet. Köp vår bok på Otober forlag.
Jag hoppas för min skull att jag inte återser Internet på ett par månader.
Grispest över bloggen.

5 kommentarer:

  1. Men alltså: Jag älskade länkarna och inlägget i stort. För min skull hoppas jag att du kommer tillbaka till bloggen. (När grispesten är över i alla fall?)

    Och att känna sig som freakot är inte obekant för mig.

    *köper boken*

    SvaraRadera
  2. ÄlSkArrr din bloggiz.

    SvaraRadera
  3. B: Tack som sjutton ska du ha, blir glad ska du veta. Har ju fortfarande inte fått så mycket hälsa tillbaka så jag blobbar väl på i min sjuka säng.

    Stavade fel på förlaget, det ska vara Oktober "www.oktober.no" ifall du menade allvar asså, det är en samling med pjäser jag och en kollega skrivit o framfört mellan 04-09.

    Tror att de allra flesta kan känna igen sig som freakot, man blir ju för fan tvingad till det ibland, dock osäker på om det är av andra eller bara ens inre dominatrix som sitter och piskar ens stackars självbild. Man tror väl att man är ett freak tills den dag någon säger motsatsen, I dunno. Man måste väl göra det själv, som allt annat, som livet typ.
    Blev bara en less en.

    Anonym: TaCk! Älskar dig med.

    SvaraRadera
  4. Jo, alltså, jag kände ju till Sons of Liberty sen innan. Men det var först när du skrev det du skrev i inlägget som jag kopplade att du var du osv, osv. Och jag hajjade att det skulle vara Oktober förlag, och jag menade allvar så klart.

    Och ja, allt får man göra själv.

    SvaraRadera
  5. *sätter kaffet i halsen*
    Du är nog den första svensk jag stött på som känner till SOL. Skål och hej.

    Det är ju ganska hemskt i månadsskiftet oktober november då alla har gått ned för räkning och det känns som att det aldrig blir sommar mer. Tänker att det iaf är bra att man inte är en död jävel som firar Halloween från andra sidan mullen med ett: FAaaan i helvete!

    Det blir bra, det blir det.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.