lördag 30 maj 2009

Ibiza


Släpa gurkan mot ett tunt underlag, haha. Nackdelen med pollen är att de fastnar i näsan så att man tappar lukten och därmed äter ruttet utan att veta.

*sitter på en brygga och halsar frenetiskt i mig ekologiskt rosévin*

Önskelista till tomtejäveln:
Den lille terroristen

Bläng bläng gobeläng, fjortisar på t-banan som sitter och småfnissar åt ditt knäppa halsband. De är så förutsägbara, alltid hacka på fula tjocka Berta liksom. De kommer att vara lika osympatiska när de är trettio… Småfeta trettioåriga gubbar som tror att man vill ha dem och måste kommentera hur fel man är, för att man står där, bredvid eller bara vill ha sällis, då är man kär?
Jag vill inte ha ett skit.

Ett inlägg i debatten:
Kultur: det är bra för dig, du vill ha det. Om det blir som politikerna vill så hamnar vi kulturarbetare ekonomiskt sett under tjackhoran, hon kan iaf ta hand om sig själv. Då blir det ingen kultur, då blir det cats och momma´s boys för hela slanten. Är det så du vill ha det?
Nej.
DU. VILL. HA. blyga flickor i nakkna braxer som fyller gallerierna med sina skäggtacos. Eller poeter som inte fått ligga sedan 1976 som runkar loss på bokstaven k i trettio bast. Någon måste ju köpa alla dessa antideppressiva mediciner. Sedan kommer någon poppig reklamhagga och gör något pengainbringande av deras/mina idéer och hjulen på bussen snurrar runt runt runt. Ett samhälle utan konst blir som en oändlig after ski, eller dygnet runt på Viking line – i all evighet. Vill du ligga där i hytten med tre jägerbäver i adamsäpplet och nynna på Eroz Ramasotti? Vill du inte ha pojkflickor med skitfyrkantiga glasögon och en tygkasse som det står nåt katschigt, fast inte nördigt, gärna politiskt men inte proggvänster på som går runt o klistrar pärlplattor av sina kön på t-banan?
Varför vill du inte det?
Vill du inte bli sur på folk som skriver böcker om sin navel? Ska Gynnings barbie tavlor vara de enda tavlorna?
Va va?
Hellre p1 än ett för evigt sjunkande Ibiza med fyllesvin, tack. Mycket hellre Odell och Marx än vilken som helst reklamfilm. Bildkonsten gör mig ofta förbannad, men vad den inte gör är att försöka sälja en enkel tillvaro åt mig som jag ändå aldrig kan få. Den har paddlat sig väck från romantiken, för länge sedan. Typ artohundratalet, fint där Stina.

Jag kan bara säga miau – det betyder hej.

Jag sitter fast i Solberga, den saken är klar. Någon som vill byta sin lägenhet med min? Den är fin och stor, har badkar och fransk balkong och jag är aldrig där. Ligger i Stockholm.
Någon som vill lattja?
Det är strålning överallt förresten. Strålning i hjärnan, i dina brallor, på tåget, på björnen. I skogen, I skolan. Strålning överallt.
Jag ska fasta.
Jag ska fastna.

Över och ut.

Inga kommentarer:

Hat

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.