söndag 21 juli 2013

Lady Angst


Gör min lilla parafras till detta av Sara Tuss Efrik (asbra) ska samtidigt passa på att be om ursäkt för att jag nästan cyklade på hennes lilla familj på gatan för ett par månader sedan men det var skitbråttom till eurovision, jag var i en mental tunnel, fattade först senare att jag kände igen människan jag nästa cyklade ned. 
Men kan någon förklara gurlesque? Är det något med tjejer? Som med killar, fast det måste ha ett eget name? 

Och nej jag är inte författare, jag är nothing man, nothing.
Död dagbok.
Here we go.

Humor är the key och det finns alltid något större än det här, bara att läsa nyheterna, typ Irak och tigrar.

Juli.
Ett rum med blått bli kande ljus.
Dhave your hair flash tour junk wacky face.

04.35
Jag tänker på de små djuren i skogen. Och på de som super, jag fattar varför de gör det.
Och på moose.
Flashing their junk.

Går över scenen, fastnar i en björnfälla. Långt skrik.

Vi är lördagmorgonens fnas på bargolvet.
Som Lars Winnerbäck.
Kräks.
Plot: instängda utan el, vatten och telefon.

Juni
Gjorde en spontanabort utanför ett vandrarhem i Timrå, en blodbomb rakt ned i trosan, fick liksom fippla in en binda i körläge typ, så inte det skulle bli en enorm blodfläck i bilen.

Kallar fittan för glada saker: Mufflan. Fjuttan. 
Typ: Man ska inte gnida mufflan med frotte.
Aj vad den här cykelsadeln skjuter upp i fjuttan.
Hunden har fått ett myggbett på våfflan osv.

Dollhouse säsong två var mycket bra, se den. 
Andra saker.
Invasion of the Barbie snatchers.
Man ska typ inte somna, det är int bra.
Somna typ aldrig.
Du ska inte sova. Då kommer Barbie och typ zzzzz.

Och:
Fredag. 
Livrädd idag, åt sik med pensionärer, borde inte sluta andas då men tydligen...

Typ idag.
Vaknar av att doggen paddlar runt utanför myggnätet, hon liksom fnissar och paddlar, trasslar in sig i nätet, en stunds kaos med tassar, ben och armar. Hon vill att jag ska klia hennes myggbett, kliar hennes och mina samtidigt. Allt är jätteidylliskt. Går ned till älven, fattar ni eller? Går. Ned. Till. Älven. Naturromantiken är vacker och snygg, lugnar lilla själen. Min kompis skickar en bild på trollsländor, hon skriver att hon tog 206 bilder på dem.

Jomen.