fredag 23 juli 2010

Lennart Legend

Sådär folkligt och festligt.

Allt som jag vill ha kommer till mig.

En vän sa att jag skulle börja säga så.
-It works, sa hon.

Idag så kom en fullgubbe in i huset och satte sig på morsans Kånken. Sedan kommenterade han gubbigt när jag stod och kavlade pizza, sedan sa han att han skulle sparka ihjäl Nancy, då bad jag honom dra åt helvete, ut ur mitt hus din sköka osv. Så sprang jag efter honom och skrek mitt argaste GUBBJÄVEL! Och att kommer du tillbaks och hotar så skickar jag polisen på dig. (som om det finns poliser här och som om de skulle bry sig), han flinade bara.
Jag låser nog dörren inatt.
Upptäckte till min glädje att jag tar fan ingen som helst skit längre, den bägaren rann över någongång på högstadiet efter det sjuttiofemte: HEJ DU DÄR FULFITTAN!

Men han kom till mig iallafall. Ville jag ha det?
Nej.
Pizzan blev äcklig också. Dåliga vibbarpizza. Pizza de dummagubbgranne.

Folk (läs män) som har varit isolerade för länge i norrland blir det ofta något vajj med. Jag har sett det förr, och jag hajjar aldrig grejen. Ja nej inga kvinnor står ut med dig - tuff skit, det finns andra problem i världen än att du inte får ligga, jobba med dig själv för fan. Sluta tigg bekräftelse, sluta sup! Tvätta dig och var lite trevlig. Det finns hur många desperata kvinnor som helst som skulle komma och vilja hänga med dig bara du var lite sjysst.
Till skillnad från om man är en nördtjej (bitter), då får man leta i böcker, skogen och i sig själv efter peppen ty ingen kommer att skriva tröstande brev om hur mycket de vill ta hand om dig.
Och det kanske är tur det.

Allt som jag vill ha kommer till mig.

Hm.

Allt som jag vill ha kommer till mig.

Tata!
Ska gå och tjära och fjädra grannen nu.

Inga kommentarer:

Hat

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.