tisdag 15 september 2009

Hejja Norge!

You look smashing!
Thanks
Vi passar ihop tycker jag
Great
Yeah, really
Kanske
Usa
Forts

En gång såg jag en kolibri på riktigt.

Alla ba: pengar, kärlek, pengar, pengar, sex. (nu är det teatertext)
Kille:
-Men gu vad du är duktig på vad du gör.
(undertext: Usch, shit fan du gör ju bara shite + när ska vi ha sex?)
alt.
-Usch, shit fan du gör ju bara shite.
(undertext: Shit fan du gör ju bara shite. shit fan du gör ju bara shite. shit fan du gör ju bara shite. Sex?)
Jag tror att alla måste dö.
Unt:
Återfödas som små snela hestar.

Du (ja DU ja) sitter på bussen och kan varken förstå uttrycket: ”alla indianer i kanoten” eller ”alla hästar hemma”, du känner dig lite dum. Du har inga tänder och du spelar banjo. Sandaler, halsdadlar. Du är Ms In Breed.
Fast då är man glad när det blir höst!
På sommaren är det bara usch släkt och konstig längtan i hjärtat och man ska inte vara själv och så. Men så blir det september och man kan andas igen och tar tåget tillbaka till banjoland med lite ångest i maggen ty sist jag var där var det så jäla shite ett tag. Asså dumt att lita på the kindness of strangers, note to self.
Men på tåget då… så inser man att det där bara är en smula på köksbordet, träden är tjo och heil, naturen är stor och klok, allt är bortsopat av löv och saker är bara fint.
Det är knappt någon här ju, bara träd och älv och herr lastbil och mr älg.
Jag trodde iof jag hörde hit, humbug that was. Farsan flydde i panik till bananbåtarna i Karibien när han var arton… kan förstå det asså.
Men träden bara: HEJJETIHEJ!
Träd säger inte saker som:
-Jag tycker att din konst är skit.
Eller
-Postmodernism.
Eller
-Det blir 1400 norske kroner.
Eller
-Shit, vad ful du är.
Eller
-Jag är skådis.
-Hej. Jag är en arbetslös skådis.
-Jag spelar i band.
-Jag är kär i din kompis.
Hade de gjort det hade man inte tyckt om att vara runt dem, hajjar du? Man hänger hellre med snällisar, så är det bara. Gulle gulle hej.

Det är mer björn än folk här just nu.
Usch
Det är mycke som folk kånkar runt på i sina små köttpåsar:
Vad ska jag ha till middag, vem är jag? pengarna! Oj Bosse är sur, shit fan jag tror jag är kär i den o den, undrar hur det var på medeltiden? aj aj jag känner en knöl på bröstet, ouff hvdvrk måste köpa alvdn, hehe en bonde, True bloods säsongsfinal var lite... pfft, vad är 25 ggr 7 delat på 0,34, nu rodnar jag även fast jag inte skäms - why? kanske för att folk kollar granskande och väntar på att jag ska göra det, vad ska jag göra den närmaste veckan, vad ska jag göra av mig, vad ska, vad.
Oj! En stenbumling!
Bump
Bump
Shit jag dog.
Det var det.

Phew.

Rätt sweet egentligen.

Blä blö OJ en kolibri?
Kvitt kvitt
Ninja nina ni nana
mjeh mjehe...

Bom kacerlack inna da bab...

Nu ska jag plocka mina lingon själv och krydda med raffinerat socker. (johannesört?)
I fablernas värld. I faableernaas vääärld.

Inga kommentarer:

Hat

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.