måndag 16 juni 2008

Kajaso 39 gripen


Fredaglördagsöndag kväll den trettonde:

Van Bronkhorse?
Tänkte gå ut men trappuppgången luktade underliv så jag gick in igen.
Min bröst har plötsligt blivit skitbigga, kanske blir så ibland
När du lagar en kräkig kycklingpasta hehe
Brösten ba: wooooooosch!
Van Der Kvark? Är det du? Kvarken
Van der fart?

Jag har feber
Jag är verkligen en skit dum idé.
Igår satt jag och dreglade på 4:an mellan gärdet någonstans och västerbron, jag kom på mig själv med att stirra tomt ut genom fönstret och dregla. Det rann utmed hakan ner på Nancy, floder asså...
Och jag glodde på måsar IDAG rätt LÄNGE. De flyger så najs. Mitt ute på gärdet började det spöregna, där var det pudlar utav bara helvete – jag började skrika
Ta med Stina hem
En dum idé alltså
De senaste dagarnas samtal minns jag knappt något AF, jag hör mig själv gagga, ser att jag plitar ner sms men jag har inget minne av vad som sägs. Jag är inte helt med helt enkelt, jag sitter på 4:an och dreglar fram och tillbaka mellan gärdet och västerbron i all evinnerlighet.
Folk kommer och går, fast mest går och går och kommer aldrig tillbaka.

På bussen:
Sitter på TVÅ säten
Shuddeliwapp shuddeliwoo a wooooo
Diddeliwohoho
- Swing!
Im broad
Im broad
Im broader than broadway.
Här är vårt svenska vrål:
OHGABOGGAAA! kan vi inte bara PRATA om Zlatans KNÄ från nu och till evigheten?

Kultur:
Alla gillar samma
Jag upprepar
Alla gillar samma
Därför är avantgardism helt omöjligt för:
Alla gillar samma!

Chatta med Stina
Dagens äckligaste ord: kvinnokultur
Som mens fast värre
Helt utan parfym
Join us or go sträjt to hell

Fuldiskriminering
I och med modebloggarna har alla fula människor plötsligt försvunnit. Det fanns några få kvar på 90-talet i och med att vanliga folk fortfarande fanns. Life in the fat lane f ex, de var ganska fula vad jag minns, mupparna? Tåårtan? Disneydags?
Man fick göra program på tv för att man var svinsmart !?! Snygg var längre ned på näringskedjan!?!
Nu: A eh heeej asså det här är ehm ztv haha tror jag ah hm nu ska vi prata om såhära porr haha. Ah okej porr…mode, porr, pottkier väska… Jag Gillar porr för att jag är en såndära vahetere feminsnitts… OKEJ EHM… vasaru? Jaha nu är det dagens outfit. Okej min kompis visar nu värsta coola grejen kolla: HON HAR STOPPAT NER BRALLORNA I SOCKORNA SÅ JÄÄÄVLA 90-TAL! Haha ahmen KOLLA RA! FAN! Shit jag är helt tom i bollen… Stureplan... mummel mummel knark och bajs... Asså nu ska vi kolla musikvideejo, okej hej då…

Nej jag har ingen aning jag bara gissar.
Jag bara påsar
Tom i läbbig konst typ Paul Mcartney så ser folk bra ut.
Snygga. Människor. Är. onda.
som Terminators, man dras in i deras stora runda röda ögon och ser bara… Gobbedigobb - Ett mentalt stadium av dreggel på buss härifrån till evigheten. Det är som att stirra in i den brinnande vaginan i Mordor, it burns us, burns us MASTA!

(Ja polisen jag är medveten om det pubertala i det här resonemanget,)
De byter ut konst mot stora asblanka på gränsen till slajmiga modefotografier som försöker se ut som konst men som har svårt att dölja att de är FITTLUDER.
36 kg margarin
fock that. Fula är så jävla mycket snyggare. Herre min broccoli!
Herre min hatt.
36 kg marsvin liksom - trampar ner dig ba: aouch
We are tha robots?
Where are tha robots?
Jag går runt på stan och lattjar robot ibland. Robot= gå väldigt stelt, vara tjockt osympatisk och scanna folk igenom klädurna. Stå väldigt länge och stirra självsäkert med röda diod ögon och utbrista: Ohgabohga med österrikisk accent medans man skjuter div. överflödiga människor med ett svinstort vapen i en blomvas.
Brukar sluta med att alla andra blir robots, inte lika skojjigt.

Exakt hur misslyckad är du?
Det finns ett nytt sätt att räkna ut det på, det kallas reäälitty tjeck unt det går ut på att man kollar sig noga i spegeln och då snackar vi skitnoga som värsta petiga pedantbokförare som vill veta exakt hur många butt-plugs du har tjackat för statens pengar. Sen räknar du ihop antalet hatpoäng på sms och delar det med ditt midjemått o gångar det med buttplugsen. Du buttpluggar dig fram till ett slutresultat, a gör det da
Mja
Jo
Rekommenderar inte att kolla på ”nattvakten” eller ”näddeväkden” i feberyra förresten:
Ugh
Sluta vara så läskig filmjävel!
Sluta spela över himla nyutexaminerade teaterhögskoledanskar!
Sluta göra ung mans våta dröm manus grabbs grabbs.

Vi pratar om Zlatan idag…
Ja, i hela 24 timmar
"Clinical nutrition to improve quality of life"

Kajaso 39 gripen
Om du har en bokstavsjukdom: Bli aldrig egen företagare!
En del är rädda för hajar, jag är skraj för bokföring. Det känns som att varje gång jag tar i ett papper blir det fel. Resultatet blir ju att jag får betala mer skatt än Michael Jackson och att kulturrådet aldrig mer orkar ge mig projektpengar vilket leder till att jag blir hemlös jävel på flaska tillslut och då blir jag jobbig på riktigt. Tur att man kan skratta - haha.
Clownnäsans dag varje dag liksom hoho *snubblar över skrivbordet och bryter lårbenshalsen*
I mitt yrke ska man ha talang bortom alla gränser – skriva, sjunga, dansa, leva in, skrika ut, måla, fota, sy, kunna göra snyggt på dator,
SKA vara organiserad - hålla koll på fakturor, skatt, deklaration, alla papper man har, alla kvitton,
man SKA vara social: asså mingla och knyta kontakter, hänga på folks dörrar och telefoner, ständigt jaga grejer och människor, ska vara pedagogisk, reda ut konflikter, klara av att vara ensam asså ENSAM i stil med att 10 personer står och ifrågasätter allt du gör och det är två timmar till föreställning o du är själv, man ska veta allt som t ex exakt vart ljuset ska hänga för ingen vill jobba mer än de har betalt för, palla nervositet bortom din värsta mardröm, palla att folk tycker att du suger hästballe, acceptera att man aldrig vet om man har pengar nästa månad. Dessutom ska man vara: snygg, trevlig, ha familj, pengar, bostad, resa, vara lite crazy men inte för crazy, gärna snudd på alkad, asså vara otroligt organiserad och samtidigt helt fuckad. Känner folk som är det, hajen hajjar inte hur dom gör.
Men det är roligt, mitt jobb är kul asså.

Får nog inte lägenheten förresten.
Bli aldrig egen företagare!
Förnedring är:
Att skicka alla sina kontoutdrag och kvitton till en främling och vara livrädd för att man har gjort en miljon oåterkalleliga fel. Det är som att någon inte bara ska torka en i arslet utan också noga kontrollera ens skit.
Storebror ser hur mycket godis och knark du har köpt och vilken slösaktig människa du är.
(Asså jag tror ju på fullt allvar att jag snart ska bli stenad för att jag inte klarar att räkna, det är rätt jobbigt att tänka så, det blir på riktigt i mitt huve – jag hör lastbilen backa – tut tut – ser stenlasset liksom rasa över mig – hopp sprätt bonk bonk bonk bonk bonk bonkbonkbonkbonk)
Drunkna i ett hav av papper som blir suddiga varje gång jag försöker läsa dom.
Ständigt få kommentarer som: oj! Det skulle du ha gjort, oj! Det här måste du ordna nu!, ring mig så snart du kan, vi måste prata, det är oerhört viktigt att du hör av dig så fort som möjligt, det är av yttersta vikt att vi får prata med dig snart, om inte vi hör från dig snarast så måste vi tyvärr deportera dig till Guantanamo, det blir 124 piskrapp för oaktsamt beteende.
Jag tror att det finns ett samband mellan byråkrati och självmord. Man får skylla sig själv att man inte är smart, det är grymt.
Djuren har ju fått uppleva det där i några miljoner år - att inte vara the på the top of the foodchain så att säga. Jag är typ hamster.
Kajaso 39 gripen
Over and aoch.

Inga kommentarer:

Hat

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.