torsdag 18 juli 2013

I fablernas world


Det krävs en hjärnskakning.
För att det ska bli…
Stilnoct.
Jag upprepar: alla har sommarställe på Gotland.
Jag har mjäll.

Alla vill vara special.
Men alla kan inte va special.
Någon måste va tråkig också.
Sverige 2013.

Monolog:

Bar bie (whispers):
-Det är ofta de som mår dåligt som tycker att man gör dåliga grejer.
Alla gör ju rätt kassa grejer men ibland gillar gubbsen vissa saker och så blir man hipp för a whajl och så blir det tyst och sedan börjar det om igen.

-Visst var det jobbigt att få cancer mobbing blödarsjukan influensa borrelia missbruk panikångest blogga ekonomisk kris banta men nu har jag fått prata i teve radio gett ut bok och folk tycker om mig for realz så nu känns det bättre.
Jag har alltid drömt om att bli superstjärna.
En riktig jävla star, inte någon notis i lokalpressen loser utan Henning Mankell typ Billy Butt minst.
Femton sekunders fame.

Slut.

Mordjärv.
Hit kommer djuren för att dö.
Pentti Varg.
Och celebrities.

Lock and load.
Origami – sätt dig på den och rotera.
Tänderna upp i liften.

Etta på svensktoppen:
Vi ska bli fulla livet är meningslöst vem bryr sig.

Etta på svensktoppen:
Mando Diao tolkar Fröding?

Etta på svensktoppen:
Sångaren i Takida har ett band som heter typ Inkvisitionen och sjunger typ dansband, lyckligtvis har jag glömt hur den går ty den brukar fastna som ett tuggummi i hjärnan, värre än det där: Hey… Ho… u belong with me I belong with you in my sweet hoe.

Etta på svensktoppen:
Magnus Uggla sjunger om sin döda papi och man måste stänga av.
(någon snyter sig ironiskt i bakgrunden)
Ettan på Svensktoppen:
Jag sjunger om paj och tolkar Swedenborg med en selleri.
I anus.

Vad lär vi oss? Inget.
Och jag beklagar bildkvaliteten, det är för att jag mobilfotar bilderna, orkar inte scanna. De är skarpare i någon slags verklighet. Det är alltså foton jag skriver ut på a4-papper och sedan tejpar, klistrar, tecknar jag på en massa shit, har förbjudit mig från photoshop den här sommaren så det mesta blir analogt så goth det nu går att jobba med bilder digitalt analogt, hah.

Bye/
Ugglan

Fotograf på zwei av bilderna: E Shachar boom kackerlack.

Reaktioner:

Inga kommentarer:

Hat